השר להגנת הסביבה, אבי גבאי: "לאחר לבטים רבים הודעתי ליו"ר תנועת "כולנו" ושר האוצר, משה כחלון כי החלטתי להתפטר מתפקידי כשר להגנת הסביבה."

גבאי הוסיף כי: "למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הבטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לבטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם.

זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה.

אני מבקש להודות ליו"ר"כולנו" על התמיכה, האמון והסיוע ואין לי ספק שתנועת כולנו תמשיך להטביע את חותמה ביעדים שקבענו בעת הקמתה." אמר גבאי.

בתגובה להתפטרות השר אבי גבאי, אמר ח"כ נחמן שי: "עוד אבן נופלת מחומת נתניהו, עוד קול שפוי נוטש את קואליציית הקיצון ההזויה הזו. ראש הממשלה מקריב את הנהגת מדינת ישראל ועתידה על מזבח שרידותו הפוליטית. נפעל כאופוזיציה לוחמנית ונשכנית כדי לרסן את הממשלה הרעה הזו."

בעקבות התפטרותו של השר גבאי נמסר מארגון הסביבה גרינפיס ישראל: "אנו מצרים על לכתו של השר להגנת הסביבה. גם אם לא הסכמנו פעמים רבות, השר גבאי היטיב לנתב באחריות את מדיניות המשרד להגנת הסביבה והבין כי הגנה על הסביבה ועל שלום הציבור חד הם. השר ניסה לחולל שינוי, ראה בארגוני החברה האזרחית שותפים לדרך ונלחם נגד בעלי אינטרסים זרים, כאלה ואחרים, שביקשו להמשיך וללכלך כדי למקסם רווחים על חשבוננו. גבאי נאבק מול ניסיון שר האנרגיה שטייניץ לקשור אותנו לפחם הורג במאה הקרובה ופעל לקידום אנרגיות מתחדשות ותעשיה ברת קיימא".

בגרינפיס ישראל הוסיפו: "אנו מקווים שהבא אחריו יהיה מחויב לדרך שהשאיר ובראש ובראשונה לציבור הרחב למען יצירת חברה מקיימת וידידותית לאדם ולסביבה".

ח"כ מאיר כהן בתגובה להתפטרות גבאי: "מעקב אחר השינויים בממשלה הנוכחית, זו משימה כמעט בלתי אפשרית. לשם שינוי, מדובר הפעם בצעד של מנהיגות, יושרה וכנות שנעלמו כמעט לגמרי מממשלתו הרביעית של נתניהו. דווקא העובדה שגבאי הגיע לפוליטיקה ממקום של ערכים ועשייה מדגישה את המיאוס שנוצר בציבור כלפי הפוליטיקה המכוערת שמתפרצת לנגד עינינו בחודשים האחרונים. אני בטוח שהציבור חש ייאוש וחסר אונים אל מול משחקי הכסאות הציניים והתהליכים הפוליטיים המבישים של השבועיים האחרונים. מוטב יהיה שהמסר של גבאי, יהדהדה ויחלחל גם ליתר אנשי כולנו."

ח"כ חיים ילין בתגובה להתפטרות: " בושה, זו התחושה בימים האחרונים מהפוליטיקה. לא מתבייש בהיותי פוליטיקאי, מתבייש מהפוליטיקאים שהפכו את הפוליטיקה לבושה. בשבועות האחרונים אנחנו עדים למאבק של כסאות, ג'ובים והישרדות, אל מול מאבק על עתידה ופניה של מדינת ישראל. זה לא מאבק של ימין ושמאל, זה מאבק ערכי. מאבק על הערכים שגדלנו עליהם: ערבות הדדית, דאגה לזולת, הגשמה וציונות. ערכים אלו עדין מצויים כאן, אך נשכחו בקרב מרבית ההנהגה בישראל.

השסע בעם הוא האויב מספר אחד של מדינת ישראל. עם לא מלוכד, עם מפולג, הוא עם שלא ידע להתמודד עם האתגרים הביטחוניים, לוחמי צבא ההגנה לישראל הוא פסיפס של עמנו. למרות הוויכוחים העזים אסור להרים ידיים, חייבים לפעול ביחד למען אחדות העם, למען מדינת ישראל, למען עתידנו. בוגי יעלון ואבי גבאי הוכיחו מנהיגות והראו שלא צריך לוותר על ערכים. זוהי קריאת השכמה ליתר חברי הקואליציה שלא מחפשים כיסא, אלא מחפשים עתיד טוב יותר."

ח"כ אלעזר שטרן התייחס להתפטרותו של השר גבאי וקרא לשר כחלון ולמפלגתו לצאת מהממשלה: "דבריו המהדהדים והמדאיגים מאד של השר אבי גבאי מופנים קודם לכל כתובת אחרת אל ראש מפלגתו - שר האוצר משה כחלון. גם השר גבאי יודע שבמערכת הערכים שמייצגים ראש הממשלה וממשלתו - אין סיכוי שטובת המדינה לנגד עיניהם. בבחירה בין ערכים לכיסאולוגיה הממשלה הזו בחרה בג'ובים".

ח"כ שטרן הוסיף: "קיומה של הממשלה הזו מוטלת על כתפיו של שר האוצר משה כחלון והגיע הזמן שגם השר כחלון יביא לידי ביטוי שעצם קיומו של הבית השלישי חשוב יותר מהניסיונות להוריד את מחירי הדיור. אני קורא לשר כחלון להתפטר מהממשלה הרעה הזו שקיומה מותנה רק בו".