"ל"ג בעומר נחשב לאחד הימים העמוסים אצלנו. אנחנו מקבלים מידיי שנה מקרים שונים של ילדים המגיעים עם פציעות בעיניים כתוצאה ממגע עם גיצים של אש או חבלות כתוצאה ממסמרים בולטים שנשארו על הקרשים שאספו", אומר מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' יצחק סרוגו, שמדגיש כי, "הפגיעה הנפוצה ביותר במהלך ל"ג בעומר היא כווית בדרגות שונות כתוצאה ממגע עם אש, מרשמלו או תפוח אדמה חם"

כלים
פרופ' יצחק סרוגו
פרופ' יצחק סרוגו

במרכז הרפואי בני ציון, נערכים לקראת מדורות ל"ג בעומר, שיתקיימו השנה כמקובל בשנים האחרונות במשך מספר ימים ע"י תלמידים מבתי הספר באזור חיפה והקריות.

לדברי מנהל מחלקת ילדים והמעבדה המיקרוביולוגית במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' יצחק סרוגו "מדי שנה בל"ג בעומר אנחנו מקבלים למחלקה עשרות ילדים שסובלים מחבלות ומכוויות". פרופ' סרוגו מדגיש, "חשוב מאוד שננהג בזהירות ובבטיחות ונמזער את הנזקים האפשריים העלולים להיגרם במדורות החג".

"כל מדורה צריכה להיות מלווה במבוגר שישגיח על הנעשה במקום ויהיה אחראי על הדלקת המדורה וירחיק את הילדים מהסביבה. יש להימנע משימוש בקרשים עם מסמרים בולטים שניתן להיחתך ולהיפצע מהם. כמו כן, מומלץ לשלוח את הילדים למדורות עם נעליים סגורות ובגדים ארוכים, בכדי להימנע ממגע עם גיצים", ממליץ פרופ' יצחק סרוגו.