יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, ייצא מחר (15.5.16) לביקור מדיני ביטחוני בארה"ב וייצג את מדינת ישראל כדובר המרכזי בועידת הליגה נגד השמצה, על רקע תופעות הגזענות והמתקפות נגד מדינת ישראל. לפיד יפתח את הוועידה של הליגה נגד השמצה בראיון מדיני אקטואלי עם ג'פרי גולדברג ויתייחס למשבר ביחסי ישראל ארה"ב, סוגיית הסיוע הבטחוני לישראל, האיומים הבטחוניים על ישראל והפוליטיקה האמריקאית והישראלית. בנוסף לפיד יקיים סיור בטחוני במטה לוקהיד מרטין שמפתח את מטוסי ה- F-35 אותם רכשה ישראל, יתנסה בסימולטור מטוס הקרב וידון עם בכירי התעשייה הבטחונית האמריקאים על סוגיית הסיוע הבטחוני ושיתופי הפעולה הטכונולוגים בין ישראל לארה"ב. במהלך הביקור יקיים לפיד סבב פגישות מדיניות עם בכירים בממשל האמריקאי, חברי קונגרס וסנאט רפובליקנים ודמוקרטים וראשי ועמיתי מחקר מובילים במדיניות חוץ ובטחון בוושינגטון

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, ייצא מחר (15.5.16) לביקור מדיני בטחוני בארה"ב. לפיד הוזמן לייצג את מדינת ישראל כדובר המרכזי בוועידה השנתית של הליגה נגד השמצה בוושינגטון על רקע תופעות הגזענות נגד יהודים ומדינת ישראל ברחבי העולם.

לפיד יפתח את הוועידה בראיון אקטואלי עם ג'פרי גולדברג ויתייחס למשבר ביחסים עם ארה"ב, לסוגיית הסיוע הבטחוני לישראל ולפוליטיקה הישראלית והאמריקאית.

במהלך הביקור יקיים לפיד סדרת פגישות עם בכירים בממשל האמריקאי, עם חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים, ויקיים סדרת תדרוכים לאנשי תקשורת, מובילי דעה ועמיתים במכוני מחקר מובילים בוושינגטון בינהם מכון המחקר FDD שמתמקד בנושאי ביטחון לאומי, מדיניות חוץ ומלחמה בטרור.

במסגרת סדרת הפגישות, יקיים לפיד מפגש מיוחד עם עשרות חברי קונגרס דמוקרטים בהובלת חבר הקונגרס, טד דויטש כדי לשמוע מהם על הקשר עם ישראל, על הדרכים לחזק את היחסים בין ישראל לארה"ב וידון עמם גם על נושא חבילת הסיוע לישראל ועל הירתמותם למלחמה בתופעות הדה לגיטמציה נגד ישראל בעולם.

לפיד, חבר ועדת חוץ ובטחון, יערוך סיור בטחוני מיוחד במטה לוקהיד מרטין בוושינגטון שמייצר את מטוסי ה-F-35אותם רכשה ישראל. למדינת ישראל ולחברת לוקהיד מרטין שיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח מזה עשרות שנים. לפיד יקבל סקירה מקיפה על הפיתוחים הבטחוניים ועל שיתוף הפעולה עם ישראל. במהלך הביקור יתנסה לפיד בסימולטור מטוס הקרב וידון עם בכירי התעשייה הבטחונית האמריקאים על סוגית הסיוע הבטחוני ושיתופי הפעולה הטכונולוגים בין ישראל לארה"ב.