נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום, יום ראשון, ל' ניסן, 8 במאי, עם מרטין לותר קינג השלישי, Martin Luther King III, בנו הבכור של ד"ר מרטין לותר קינג, המבקר בישראל. במפגש העניק קינג את אות ההערכה על פעילות למען זכויות אדם לעידן רייכל, פנינה תמנו שטה וענת סרגוסטי עבור פעילותם למען קידום בני העדה האתיופית בישראל. מרטין לותר קינג השלישי הוא עו"ד המתמחה בזכויות אדם, ומשמש מאז אפריל 2006 בתפקיד יו"ר ונשיא 'מרכז קינג' האמריקני.

כלים
נשיא המדינה ראובן ריבלין עם מרטין לותר קינג השלישי ומקבלי הפרס. צילום: חיים צח/לע"מ
נשיא המדינה ראובן ריבלין עם מרטין לותר קינג השלישי ומקבלי הפרס. צילום: חיים צח/לע"מ

נשיא המדינה פתח את דבריו בציון חשיבות החזון והמנהיגות של אביו המנוח, ד"ר קינג, וחלומו עבור הקהילות השונות בעולם: "בנאומו האחרון ב- 3 באפריל 1968, יום לפני הירצחו של אביך היקר, מרטין לותר קינג הבן, הוא אמר ואני מצטט: 'אני רוצה לחיות חיים ארוכים, אך איני מודאג מזה כרגע. ראיתי את הארץ המובטחת. כעם, אנו נגיע לארץ המובטחת יחד.' אביך לימד אותנו שיעור חשוב. 'הארץ המובטחת' היא מקום אמיתי, אך בו בזמן גם חלום, חזון, הטומן בחובו אחריות. החלום אודות הארץ המובטחת הוא ששמר על האש הבוערת בליבם של יהודי אתיופיה במשך מאות שנים. האש הזו, התקווה העמוקה והחלום, הם אלה אשר הביאו אותם לעלות לישראל, לירושלים."

"עבור רבים מהקהילה, ישראל המודרנית לא תאמה את החלום," אמר הנשיא והדגיש: "אך לשמחתנו הקהילה האתיופית בישראל חזקה. זו קהילה בעלת יכולת ליצור חלומות חדשים וחזון אשר צועד קדימה, ומעצב את הארץ המובטחת שלנו אשר נבנית כאן בישראל." הנשיא פנה למקבלי האות ואנשי מרכז קינג ואמר: "חבריי, אתם כולכם עזרתם לנו לראות את האפשרויות הקיימות בארץ המובטחת החדשה. אני מודה לכולכם, בשם מדינת ישראל."

מרטין לותר קינג השלישי הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "אני סבור כי המסר של מרטין לותר קינג הבן עדיין מהדהד באוזני האומה שלנו וברחבי העולם וייתכן כי אנו זקוקים לכך היום, יותר מבעבר, כאשר נאמרו הדברים. אני חושב כי העולם זקוק למסר של תקווה והחלמה. אנו גאים להיות חלק מהאומה הזאת, וגאים להיות בבית הנשיא".

הזמר עידן רייכל, שהיה בין מקבלי האות, הודה לנשיא על האירוח ואמר: "אני מודה לך על שאתה מארח אותנו כאן היום, ואני מודה לקינג על האות הנפלא הזה. כל אחד מאתנו, במשימתנו, מנסה לקדם ולהמשיך את חלום אביך וארגונך, ליצור גשרים בין תרבויות שונות ולפעול למען קירוב לבבות".

חברת הכנסת לשעבר, פנינה טמנו שטה, הגיעה לקבל את האות כשהיא מלווה באמה, בעלה ובתה הקטנה ואמרה: "אני מאמינה כי קיימת חברות מיוחדת בין הקהילות היהודיות לקהילות האפרו-אמריקאיות שעלינו לחזק. אנחנו יכולים לעשות רבות יחד בלחימה באפליה ובשנאה. גם בישראל, יש עוד הרבה מה לעשות על מנת להילחם באפליה".

העיתונאית ענת סרגוסטי, הזוכה השלישית, הודתה לנשיא ואמרה: "כוחה של החברה מבוסס על הגיוון שבה, וכוחה של השרשרת החברתית כולה מבוססת על חוזקה של החוליה החלשה. הנשיא הרים על נס את חשיבות הגיוון בחברה הישראלית וזהו דבר מעורר השראה, שיש לנו נשיא אשר מחזק אותנו אנשי החברה האזרחית, אלו העובדים על מנת ליצור שינוי, ולקדם שוויון בקהילותינו, קהילות אשר מאמינות כי כל אדם נולד שווה."

נשיא המדינה חתם את המפגש והודה למשתתפים ואמר: "המשיכו בפועלכם, לא רק עבורנו, אלא עבור האנושות כולה".