סקר חדש של חברת ונקו, עסק חברתי לקידום לגליזציה, בשיתוף עמותת "קאנה – העמותה הישראלית לקנאביס אחראי" חושף פרטים חדשים על תרבות צריכת הקנאביס בישראל ועל עמדת הציבור הישראלי בנוגע להמשך רדיפת צרכני הקנאביס.

צילום: חברת ונקו
צילום: חברת ונקו

על פי נתוני הסקר, שיעור המתנגדים לנקיטת הליכים פליליים כנגד אזרח שנתפס משתמש בקנאביס גבוה פי 2 משיעור התומכים. כ-58% מהישראלים נגד נקיטת הליכים פליליים כנגד אזרח שנתפס משתמש בקנאביס לעומת 31% בעד.

שיעור המתנגדים לנקיטת הליכים פליליים כנגד אזרח שנתפס משתמש בקנאביס גבוה יותר בקרב חילוניים ואילו שיעור התומכים גבוה יותר בקרב דתיים. באופן מפתיע יחסית, הגיל לא משחק פקטור משמעותי בעניין.

על השאלה האם התנסית בצריכת קנאביס ענו כרבע מן הנשאלים שאכן התנסו בקנאביס. על פי נתונים 1 מכל 4 התנסה אי פעם בקנאביס. באופן טבעי, נמצא מתאם בין שיעור המתנגדים לנקיטת הליכים פליליים ובין שיעור המתנסים כאשר שיעור המתנסים אי פעם בקנאביס גבוה יותר בקרב צעירים 18-34 וחילונים כאשר 5% מהציבור הודו שהם מעשנים בקביעות לפחות אחת לחודש ועוד 5% הודו כי הם מעשנים לעיתים רחוקות יותר.

מחברת ונקו, עסק חברתי לקידום לגליזציה, נמסר: "הסקר הזה הוא עוד הוכחה לטענה שברורה לכולנו – הציבור מאס בנקיטת אמצעים פליליים ובמדיניות הארכאית כנגד צרכני הקנאביס בישראל. אנחנו מצרים על הניתוק העמוק בין גורמי החוק והכנסת לבין הציבור שנמצא במקום אחר לחלוטין". עוד הוסיפו בונקו כי: "חוק שרבע מהציבור הישראלי עובר עליו, הוא כנראה חוק בעייתי שיש לשנות אותו. הציבור אומר את דברו והגיע הזמן כי המדינה תתחיל להקשיב".

מעמותת קאנה נמסר: " הסקר הזה מצטרף לשורה ארוכה של עדויות המצביעות על כך שהגיע הזמן כמו ביותר ויותר מדינות להתקדם למדיניות אחראית יותר כלפי צמח הקנאביס, המשך מדיניות של רדיפה, מאסר ואפליה הם המשך מדיניות בלתי מוסרית שאינה שונה בשום דרך מאנטישמיות, גזענות, הומופוביה או מיזוגניה."

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…
קרדיט צרי ישראל

הפיכת הרכב החשמלי למציאות: המהפכה בתעשיית הרכב

בעידן שבו המודעות לשמירה על הסביבה גוברת, הרכב החשמלי (EV) מגלם את השינוי הפרדיגמטי…