המאבק נגד תכניות הבנייה בשטחים הפתוחים באזור ירושלים מגיע לשלב קריטי, לקראת סיום המועד החוקי להגשת התנגדויות הציבור. היום (רביעי) סיירה במצפה נפתוח ח"כ יעל כהן פארן, יחד עם נציגי הקרן הקיימת לישראל, והתחייבה לעשות כל שביכולתה לעצור את התכנית שתחריב את אחד מאזורי הטבע היפים בישראל. "הותמ"לים הם כל כולם שקר וטעות והותמ"ל שמבקש לפגוע במצפה נפתוח הוא עוד הוכחה לכך", תקפה כהן פארן".

כלים
ח"כ יעל כהן פארן בסיור במצפה נפתוח
ח"כ יעל כהן פארן בסיור במצפה נפתוח

"אפשר לקדם מטרות ראויות כמו הורדת מחירי הדיור בצורה טובה ונכונה ואפשר לטעות בהכל או לשקר", הוסיפה חברת הכנסת מהמחנה הציוני. "הרס של פנינת טבע ייחודית בסביבת העיר ירושלים, במקום בניה בחלופות הקיימות בתוך העיר, זה לא מה שיפתור את מצוקת הדיור".

המועצה הארצית לתכנון ובנייה מתכוונת להרוס את שטח שמורת מצפה נפתוח, בו קיימים ערכי טבע נדירים וכמה מהצבאים האחרונים שנותרו באזור הבירה, ולבנות עליו בתי מידות לעשירי העיר. התכנית הופקדה להתנגדויות לפני כחודש וחצי ועוד כשבועיים יחלוף המועד להגשתן.

הוועדה הארצית מקדמת את תכנית הבנייה חרף התנגדות גורפת וחסרת תקדים של כל הנוגעים בדבר – עיריית ירושלים, תושבי העיר והארגונים הירוקים, שהתאגדו להילחם בה. "יחד ניאבק על כך שהאתר יוכרז כפארק טבע קהילתי, המשמר את הערך האקולוגי של המקום", הבטיח יו"ר הקרן הקיימת, דני עטר. "קק"ל רואה בהגנה על יערות הארץ ובעלי החיים השוכנים בהם חובה ציבורית ומוסרית כלפי הדורות הבאים".