ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) שוחח הבוקר עם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני וקיבל סקירה על המצב באזור. ח"כ ברושי על גילוי המנהרה בעוטף עזה: "אני מברך את כוחות הביטחון על גילוי המנהרה, אנו ניצבים בתקופה רגישה לקראת החגים. יחד עם זאת, זו נורת אזהרה שכמעט שנתיים לאחר צוק איתן, החמאס חפר מנהרה שיצרה איום מחודש על הישובים והתושבים."

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני)
ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני)

לדבריו, "על ממשלת ישראל לתת חופש פעולה מלא לצה"ל וגורמי הביטחון להשמיד את אותן המנהרות ותשתיות הטרור מיסודן. פעם נוספת אנו עדים לחשיבות ההתיישבות והחקלאות לאורך גבולות המדינה שלמעשה מממשת את הריבונות בשטח."

עוד התייחס ברושי לעתירת הקשת המזרחית כנגד הממשלה בעקבות החלטה 1447 'חלופת האגודה' שמכוונת כנגד ההחלטה של מועצת רשות מקרקעי ישראל שכותרתה לקדם בנייה בקיבוצים בכלל ובעוטף עזה בפרט, החלטה המאפשרת לבנות ולקלוט תושבים חדשים לאורך גבולות המדינה, בקיבוצי עוטף עזה ובפריפריה של ישראל.

ח"כ איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית לשעבר: " דווקא בעת הזו, כשהמתיחות גוברת ואנו נחשפים לאיום הממשי של חדירת מחבלים באמצעות מנהרות הטרור, עלינו לתמוך ולחזק את ההתיישבות בעוטף עזה. בקשת המזרחית ממשיכים לאיים על עתידה של ההתיישבות ולסכל כל כוונה לפיתוח וחיזוק יישובי העוטף. החלטה 1447 מסייעת ליישובי העוטף ומהווה מנוף לצמיחה, התחדשות ופיתוח עבורם. בימים אלו, עלינו להתאחד ככלל לפיתוח וחיזוק יישובי עוטף עזה שמתמודדים עם מספיק דאגות ביטחוניות וקיומיות".