רשות מקרקעי ישראל בשיתוף משרד התיירות מפרסמת את המכרז השני לפיתוח מלונות במתחם הרכס בירושלים. במגרש, המשווק כעת, מיועד לקום מלון בן 7 קומות עם 150 חדרים וחזית מסחרית. שר התיירות יריב לוין: "אני שמח לבשר על פרסום מכרז נוסף לשיווק קרקע לפיתוח מלונאי במתחם הרכס. הפרויקט ימריץ את התנופה הכלכלית לפיתוח העיר ואני משוכנע שבכך יתחזק מאוד מעמדה של ירושלים כמובילה על מפת התיירות של ישראל". עדיאל שמרון, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל: "רשות מקרקעי ישראל רואה בחיזוק ירושלים יעד ראשון במעלה הן בהיבט הדיור והגדלת האוכלוסייה והן בהיבט המסחר וחיזוקה הפן הכלכלי והתיירותי של בירת ישראל "

לאחר שהסתיים בהצלחה המכרז הראשון שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף משרד התיירות, מפרסם מרחב עסקי ירושלים ברשות מקרקעי ישראל מכרז למגרש נוסף (מגרש מס 2) במתחם הרכס ליד טיילת ארמון הנציב בירושלים. שטחו של מגרש 2: 2,563 מ"ר. זכויות הבנייה: 14,080 מ"ר, מתוכם 400 מ"ר למסחר (בתוספת שירות מעל ומתחת לקרקע).

במכרז הראשון לבניית 580 חדרי מלון במתחם זכו שתי חברות: אחים חסיד, וקליר כימיקלים. הזוכים ישלמו לרשות מקרקעי ישראל 7.6 מיליון ₪ לא כולל הוצאות פיתוח ויבנו 2 מתחמי מלונאות ומסחר.

מאות חדרי מלון חדשים צפויים להתווסף בשנים הקרובות להיצע החדרים בירושלים - מהלך אשר צפוי להוזיל את מחירי הלינה בעיר. לאחר שמשרד התיירות קידם את אישור התב"ע, מפרסמת רשות מקרקעי ישראל מכרז נוסף לשיווק קרקעות למלונות במתחם הרכס, בארמון הנציב (מול טיילת שרובר) בירושלים. המתחם שיקום הוא בין עתודות הקרקע המשמעותיות האחרונות בירושלים לבניית בתי מלון באופן מידי.

המתחם כולל 6 מגרשים המיועדים למלונות (כאשר מגרשים 1-4 משווקים ראשונים ושני מגרשים נוספים ישווקו בהמשך). המתחם כולל גם מגרש עם מבנה לשימור, ושטח מסחרי וכן מגרש המיועד לשמש חניון לאוטובוסים שיהיה משותף לכל המלונות. החזית המסחרית שמתוכננת בקומת הקרקע של המלונות תמשוך מבקרים מהטיילת הסמוכה, תחייה את השכונה ותהיה מוקד בילוי לתושבים ולתיירים.

משרד התיירות מממן את הוצאות השיווק של המתחם, הפיתוח יבוצע באמצעות החברה הממשלתית לתיירות שהינה זרוע ביצוע של משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל. משרד התיירות מעודד הקמת מלונות בארץ, בין היתר כדי להוזיל את מחירי הנופש בישראל, על ידי יצירת תחרות. מנהלת ההשקעות במשרד התיירות בוחנת ומאשרת מענקים להקמת בתי מלון, בשיעור של עד 20% מגובה ההשקעה. ועל פי מפת אזורי עדיפות לתיירות.