ח"כ חיים ילין (יש עתיד) על התנגדותו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון להקמת נמל ימי בעזה:"העובדה כי מלחמת 'צוק איתן' הסתיימה מבלי שהושג מהלך מדיני משלים היא טעות אסטרטגית המחייבת תיקון. חייבים להתנתק מעזה באופן מלא ולהסכים לבניית נמל, עם אפשרות של פיקוח על זה שלא נכנס נשק דרך הנמל. מצד שני צריך להודיע להם שאם אנחנו מזהים מנהרה אנחנו לא נחכה, היא תופצץ מיד באותו יום וגם הנמל במידת הצורך."

ח"כ חיים ילין (יש עתיד)
ח"כ חיים ילין (יש עתיד)

בנוסף התייחס ח"כ ילין לכך שאי אפשר להמשיך לחיות כל שנה-שנתיים מסבב לסבב: "הסדר מדיני הוא כמו גישור: בסופו של דבר צריך לתת להם משהו משמעותי שידעו שאם מפסידים אותו, הם יאבדו את כל היוקרה שלהם."

"ראש הממשלה אמר שאם הם יתקפו אותנו, אנחנו נגיב בעוצמה. למה להיגרר ולא להוביל? אנחנו צריכים לתקוף מיד כל מנהרה שאנחנו מזהים. ומאידך, אנחנו מאשרים הקמת נמל מפני שהקמת נמל מבטיחה שקט ומייצרת אינטרס אמיתי לחמאס לשמור על השקט, ולמנוע את הסבב הבא." הוסיף ילין.

"לא צריך לפחד מזה. מי החזק פה? למי יש את חיל האוויר הכי טוב בעולם? מי יכול להוריד נמל תוך 60 שניות? המוזר זה שהחזקים מפחדים, וזה אנחנו, לא הם." אמר ילין.

ח"כ ילין (יש עתיד) התייחס למתיחות בדרום ולתדרוכים של גורמי הביטחון: "החמאס כארגון טרור לעולם לא יהיה מורתע ותפקידו לפגוע במדינת ישראל ובאזרחי מדינת ישראל. הם מוכנים להקריב את רצועת עזה, במטרה להילחם בנו. החמאס מתארגן וכשתהיה להם הזדמנות לצאת מבטן האדמה ולחטוף חיילים הם יעשו שאת."

ח"כ ילין תקף את ראש הממשלה ושר הביטחון על העמימות וחוסר הטיפול במערך המנהרות: "חפירת המנהרות לא נפסקת לרגע וראש הממשלה ושר הביטחון שומרים על עמימות. בתום מלחמת "צוק איתן" הבטיח רוה"מ לבנות מכשול שיגרום למנהרות לא להיות אפקטיביות ולהוריד את האיום האסטרטגי הזה לטמיון. מי שחושב שהפתרון יהיה סבב כל שנתיים ואז נגיד הם מורתעים, זה לא עובד. אין להם ערך לחיי אדם.

בינתיים דבר לא קרה ומי שמשלם את המחיר זה האזרחים. מי שמחזיק את הקו זה לא צה"ל, זה התושבים המדהימים שחיים שם מקום המדינה. צה"ל שם בשביל להגן עליהם."