חבר הכנסת איתן ברושי (המחנה הציוני) סייר היום בערבה התיכונה יחד עם ראש המועצה אייל בלום ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור. בערבה התיכונה המשתרעת ממושב עידן ועד פארן שבדרום לאורך 70 ק"מ של גבול עם ירדן, יש 7 מושבים ו 4000 תושבים. מרבית הכלכלה באזור מבוססת על חקלאות אשר נפגעה קשה ממשבר הרובל והותירה משקים שלמים בחובות. בשנתיים האחרונות נסגרו עשרות משקים, האזור כולו מצוי במשבר קשה והצעירים עוזבים למרכז.

כלים
חבר הכנסת איתן ברושי בערבה התיכונה יחד עם ראש המועצה אייל בלום ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור
חבר הכנסת איתן ברושי בערבה התיכונה יחד עם ראש המועצה אייל בלום ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור

חבר הכנסת איתן ברושי, העומד בראש השדולה להתיישבות וחקלאות הביע דאגה רבה לעתיד המקום: "מדיניות הממשלה פוגעת בחקלאות בכל הארץ, בנגב ובגליל, אבל בעיקר כאן בערבה. כל עוד הממשלה מעדיפה את הסוחרים על היצרנים והמגדלים, לא יהיה עתיד לחקלאות בישראל. הממשלה חייבת לחזור לקיים תנאים שיאפשרו המשך קיום החקלאות".

חה"כ ברושי הבטיח כי יזום דיונים בועדות הכנסת וכן חקיקה שתסיר את המכשולים: "מוכרחים לגבש הקלות נוספות בתחום העובדים הזרים. כיום קשה מאוד להעסיק עובדים זרים, במיוחד בערבה. כמו כן חייבים להשקיע בתשתיות – אין מספיק מים לחקלאות בערבה וגם האיכות שלהם לא מספיק טובה."

מעל ל 35% מכלל הירקות בישראל מיוצרים בערבה, על כן משבר החקלאות פוגע במיוחד באזור זה. "יש לאמץ חקיקה שקיימת בעולם המערבי שלא ניתן למכור מוצר בפחות ממחיר העלות שלו.. אי אפשר למכור עגבניות ב 10 אג', זוהי פעולה שמפרקת את כל ענף החקלאות בארץ ובמיוחד כאן." סיכם ברושי במפגש עם החקלאים בעין יהב.

בשנתיים האחרונות אנו עדים לפעילויות מחאה של החקלאים בכל הארץ, לאור שינויים רגולטוריים ורפורמות שמקשות על החקלאים בכל התחומים. כהמשך ישיר לפעילות זו, שלשום התקיימה הפגנת הלולנים בצפון במחאה על הרפורמות החדשות בתחום הביצים והלול. לדברי חה"כ ברושי, מדיניות ממשלתית מושכלת בתחום החקלאות תחזיר את החקלאות למקומה הנכון ואת היציבות והביטחון לחקלאים: "על המדינה לבסס רשת בטחון ליצוא חקלאות כדי למנוע את המשבר הבא ובמקביל לעצור את היבוא שלהלכה יחסל את החקלאות בישראל."