ח"כ אלי כהן בכנס החירות השלישי: "תקציבי המדינה נטולי כל חזון וכל השפעה. כל אחד שמנהל חברה עסקית רוצה לראות איך הוא צומח, אך לצערינו זו לא היתה המטרה". כנס החירות השלישי נערך היום ביפו בהשתתפות השר אקוניס, ח"כ כהן, בועז ארד, ד"ר מיכאל שראל ואחרים. בועז ארד: "זכויות הפרט בישראל ניצבות תחת מתקפה. מיסוי יתר של חברות בינ"ל, הגבלת חופש הביטוי המתבטא בהסרת קמפיינים ואי עמידה בהסכמים כגון מתווה הגז עלולים לפגוע קשות בישראל"

כלים
ח"כ אלי כהן (כולנו) בכנס החירות. צילום: ניר כפרי
ח"כ אלי כהן (כולנו) בכנס החירות. צילום: ניר כפרי

מרכז איין ראנד והתנועה הליברלית החדשה ערכו היום את כנס החירות השלישי ביפו. בכנס, מתח יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ אלי כהן, ביקורת חריפה על ממשלות נתניהו: "התקציבים שנעשו על ידי המדינה היו נעדרי כל חזון ונעדרי כל השפעה. כל אחד שמנהל חברה עסקית רוצה לראות איך הוא צומח, אך לצערינו זו לא היתה המטרה. מהצד השני נטל הרגולציה בישראל גדל באופן משמעותי ולבסוף אווירה אנטי עסקית שקיימת בבית המחוקקים שכל מי שמצליח מייד הופך להיות אויב. אבל לא רק מדובר בחברות הגז, גם חברות ההיי טק לא רוצות לבוא ולהיסחר כאן בישראל. אם לא יהיה גידול של המגזר העסקי בישראל ירדו ההכנסות ממיסים. בתקופה של פחות מעשור הבורסה בישראל התכווצה בשלושים אחוז. הכלכלה הישראלית חייבת לחשב מסלול מחדש. מאז אינטל אף חברה משמעותית לא הגיעה לישראל. העולם לא מסתובב סביבנו. אנחנו מפסיקים להיות אטרקטיביים".

ד"ר מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר ועמית מחקר במכון קהלת ביקר את הנכונות של הפוליטיקאים להטיל עוד ועוד מגבלות על השוק: "למקבלי ההחלטות בישראל יש תמריץ ליצור עוד ועוד רגולציה. ככל שהפוליטיקאים עושים יותר רגולציה אקטיבית, לא משנה אם היא מזיקה ומשבשת את הפעילות הכלכלית, כך הם נחשבים כפעלתנים ועובדים למען הציבור. כך לדוגמה הגבלת שכר הבכירים בבנקים- מדובר פשוט בהחלטה בולשביקית. יש מין תחושה כזו בציבור שהפקידים יודעים איך לקבוע את השכר הראוי למנהלים בחברות, ותאגידים לא. עם זאת, אם יש בעיה בממשל התאגידי,שגורמת לעיוותים, טפלו בממשל התאגידי, אבל כאן לא עשו את זה ובחרו לטפל בסימפטום"

בועז ארד, מנכ"ל מרכז איין ראנד: "הכנס הזה בא לשים גדר בפני מה שנראה כאיום הולך וגדל על זכויות הפרט והחירות לעשות עסקים בישראל. ישראל מידרדרת במדדים הבינלאומיים בתחום, מבטלת את מתווה הגז ומגדילה את המיסוי על חברות בינלאומיות, בה בעת שהיא מגבילה את חופש הביטוי ומורידה מהאוויר את קמפיין השוקה, כי מישהו נעלב. מדובר בהלך רוח מדאיג במיוחד שעלול להוביל לפגיעה אנושה במשק ובחברה הישראלית."

"כנס החירות" של התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד בישראל, מרכז בכל שנה את מיטב האנשים והגופים הפועלים למען קידום החירות האישית והכלכלית בישראל, לסדרה של דיונים בסוגיות הבוערות שעל סדר היום הכלכלי. עוד השתתפו בכנס פרופ' עומר מואב, ד"ר מיכאל שראל, ד"ר אנדרו ברנשטייין, יהודה הראל, קורין סאוור, יוני גרייפמן (מנכ"ל אובר בישראל), נחמיה שטרסלר, עו"ד אוריאל לין, ד"ר אמיר שני וד"ר רננה לויאני.