משרד הרווחה בשיתוף יו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון ("כולנו") גייס תקציב של 10 מיליון ₪ ממשרד האוצר, לטובת בניית ביתן מגורים חדש במעון בית הנער באיזור השרון. התקציב יאפשר לקלוט ולשקם 12 נערים המצויים בסיכון גבוה

כלים
יו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון ("כולנו")
יו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון ("כולנו")

מעון בית הנער של משרד הרווחה מיועד לטיפול ושיקום בני נוער עוברי חוק ובסיכון גבוה מרקעים שונים, בגילאי 15-12, המתאפיינים בבעיות התנהגות מורכבות.

מנכ"ל משרד הרווחה והשרותים החברתיים אליעזר יבלון בירך על ההישג, ואמר כי: "משרד הרווחה החל בביצועה של תכנית הרחבת מענים תלת-שנתית במטרה לתת מענים למצוקת ההשמה במעונות החסות הקיימת כיום בישראל. נמשיך לפעול בנחישות לתת מענה שיקומי לעוברי חוק קטינים, במטרה לאפשר לנערים שהתדרדרו לפשיעה בעקבות עוני, הזנחה או שימוש בסמים, סיכוי לחיים נורמטיביים, למניעת עבריינות ולשיפור הביטחון האישי של אזרחי ישראל כפועל יוצא".

ח"כ ד"ר שאשא-ביטון אמרה כי: "ההחלטה לגייס כסף עבור בית הנער נבעה מההבנה כי ככל שנטפל בנוער הקצה בשלב מוקדם יותר, כך יימנעו נזקים לבני הנוער עצמם ולסביבתם בהמשך הדרך. בני הנוער שמגיעים למעון בית הנער הוא אלה שמוצו כל אפשרויות הטיפול המוצעות להם בקהילה ובמסגרות השמה חוץ ביתיות אחרות. אלה ילדים ללא עורף משפחתי ובאי השיקום שלהם, ההפסד שלנו הוא כפול. אותם נערים לא נכנסים להליך שיקומי שיכול להפוך אותם לאזרחים נורמטיביים ולשלב אותם בקהילה בהמשך, ובאותה נשימה, הם מסכנים את החברה שמסביבם, מעצם היותם נוער המאופיין בקושי בוויסות דחפים וסיפוקים, בתחושות זעם, כעס ותסכול. זאת הסיבה לכך שפעלתי לגיוס התקציב הזה מול שר האוצר, משה כחלון, שכן באמצעותו נוכל להוציא את הנוער הזה ממעגל העבריינות והסיכון ונגן על הקורבנות הנפגעים מהתנהגותו. מפלגת כולנו חרטה על דגלה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות ולכן אמשיך לקדם את האג'נדה החברתית הזו גם בקרב הילדים והנוער״.