האוונגליסטים בשירות מד"א: הארגון הנוצרי האוונגליסטי המשפיע ביותר בארה"ב "בילי גראהם מיניסטריז" יחד עם ארגון "סמריטנס פרס" תרמו למד"א שני אמבולנסים. מדובר בפעם הראשונה בה שני הארגונים תורמים אמבולנסים למד"א וזאת בהמשך לביקור מוצלח במיוחד של בכירי הארגון בארץ לפני כשנה וחצי בו הם נחשפו לפעילות מד"א * שלשום (5.4) נחנכו שני האמבולנסים החדשים שנתרמו לשורות הארגון בטקס מיוחד בכניסה החיצונית למגדל דוד בירושלים במעמד בכירי הארגונים הנוצרים, מנכ"ל ידידי מד"א ארה"ב ונשיא מד"א

כלים
האמבולנסים החדשים שנתרמו למד"א
האמבולנסים החדשים שנתרמו למד"א

"בילי גראהם מיניסטריז" אותו ייסד בילי גרהאם בשנות ה-40', מוכר בארצות הברית כארגון הנוצרי האוונגליסטי המשפיע ביותר הכולל כמה עשרות מיליוני חברים הפרוסים בכל רחבי המדינה ובעולם.

הארגון נמצא בקשר הדוק עם אגודת ידידי מד"א בארה"ב ולפני כשנה וחצי הגיע בנו של בילי, פרנקלין גראהם יחד עם בכירי הארגון לביקור בארץ, אותו הדריך באופן אישי נשיא מד"א אבי זהר, במהלכו נחשפו המבקרים לפעילות מד"א והתאהבו בארגון. בעקבות הביקור החליט הארגון כי ברצונו לתרום למד"א אמבולנס 4X4 שיוצב לבקשת הארגון ברמת הגולן ואמבולנס נוסף שיוצב גם כן לבקשת הארגון בנצרת.

ארגון "סמריטנס פרס" עוסק בפעילות נרחבת של סיוע הומניטרי ורפואי ברחבי העולם ונשיאו הוא פרנקלין גרהאם, בנו של בילי גרהאם. במהלך השנים פעלו אנשיו באותם אזורים מוכי אסונות בהם פעלו צוותי מד"א, במשימות סיוע בינלאומיות בהאיטי ולאחרונה בנפאל.

שלשום נחנכו האמבולנסים החדשים בטקס מיוחד שנערך במגדל דוד בירושלים במעמד קן בארון ראש הסגל של הארגון ורעייתו סת'יה, יחד עם שני בכירים נוספים, קני איזקס סגן נשיא הארגון ואחראי פיתוח תוכניות ויחסי ממשל בארגון סמריטנס פרס, וויליאם קואניג, יחד עם נשותיהם קלאודיה וקרוליין, מנכ"ל אגודת ידידי מד"א בארה"ב דיויד פרנקל, נשיא מד"א אבי זהר, נציגי מרחב ירושלים במד"א ועובדי ומתנדבי התחנה.

את הטקס פתח מנכ"ל אגודת ידידי מד"א בארה"ב דיויד פרנקל במילים חמות על השותפות החדשה בין הארגונים: "השותפות החדשה בין אגודת הידידים לבין ארגון בילי גראהם וארגון "סמריטנס פרס" הינה עוד נדבך בשיתוף הפעולה להצלת חיים בין ארגונים נוצרים למדינת ישראל. מרגש במיוחד עבורי לדעת שהתרומה הזו תעזור להציל חיים פה בישראל , לסייע לאימהות להביא ילדים לעולם ולטפל בחולים ובפצועים. אני מודה מקרב לב לשני הארגונים, בשם אגודת הידידים ובשם מד"א ישראל על התרומה".

מיד לאחריו נשא דברים קן בארון: "אני מאושר לראות כיצד הארגון שלנו מוצא את המקום לסייע למד"א להציל חיים. הקשר שלי עם מד"א הוא קשר מיוחד ואני שמח על כך שיכולתי לסייע בקידום התרומה החשובה ועל כך שזכיתי להיות כאן בטקס היום".

קני איזקס, שייצג באירוע את ארגון "סמריטנס פרס" שתרם את אמבולנס ה 4X4: "הארגון שלנו דואג לסייע לאנשים בכל רחבי העולם בעתות של אסון ומשבר ומי שנמצא שם תמיד לידינו הם אנשי מד"א. לכן אני שמח להמשיך את מסורת הסיוע להצלת חיים ברחבי עולם ולהציב עוד כלי להצלת חיים על פני הגלובוס".

את הטקס נעל נשיא מד"א אבי זהר: "לראות ארגונים נוצרים כה חשובים מסייעים לישראל הוא דבר גדול וחשוב עבורי ועבור ארגון מגן דוד אדום. המקום בו אנו מקיימים את הטקס הוא מקום מיוחד המסמל את הכניסה ההיסטורית לעיר ירושלים, וזה מרגש במיוחד. אני מודה ל-2 הארגונים התורמים ואני בטוח שנמשיך ונשמר את הקשר המיוחד הזה".