לפיד בנאום תקיף באסיפה של לשכות המסחר- יוצא בחריפות נגד התקפות של שרים בממשלה על בית המשפט העליון ונגד האמירות הגזעניות של חברים בקואליציה: "חברי כנסת מפיצים אמירות גזעניות בוטות מהסוג שהיה נפוץ בגרמניה בשנות השלושים. זה מסוכן. למדינת ישראל יש מספיק אוייבים מבחוץ. היא אינה יכולה להרשות לעצמה הנהגה פוליטית שמלבה את האש במקום לגלות אחריות ולהוריד את הלהבות"."ההתקפה הארסית והאלימה על בית המשפט העליון חצתה את כל הגבולות של בקורת לגיטימית. לשרים המובילים אותה פשוט נמאס לציית לחוק, והם החליטו לעשות הכל כדי להחליש את בית המשפט"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, נשא היום (6.4.16) נאום תקיף באסיפה הכללית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז ויצא בחריפות נגד ההתקפות שנשמעו בימים האחרונים על בית המשפט העליון, שר הביטחון והרמטכ"ל והדגיש כי התקפות אלו חצו את גבולות הביקורת הלגיטימית. לפיד יצא נגד האמירות הגזעניות שנשמעו מפי חברי הקואליציה ואמר כי מדובר באמירות שהיו נפוצות בגרמניה בשנות ה-30 וכי הן מהוות סכנה למדינת ישראל. כמו כן התייחס לפיד לשיח וההתקפות נגד הקהילה העסקית בישראל שפוגעות בכלכלה הישראלית.

לפיד יצא בחריפות נגד ההתקפות של גורמים בממשלה על בית המשפט העליון: "ההתקפה הארסית והאלימה על בית המשפט העליון – שבימים האחרונים הגיעה לשיאים חדשים – חצתה את כל הגבולות של ביקורת לגיטימית. לשרים המובילים אותה פשוט נמאס לציית לחוק, והם החליטו לעשות הכל כדי להחליש את בית המשפט".

לפיד יצא נגד האמירות הגזעניות שנשמעו בפי חברי כנסת בקואליציה: "במקום שהמנהיגות תפגין בטחון ושקט, היא נגררת אחרי ההתבהמות של גורמים קיצוניים. חברי כנסת מפיצים אמירות גזעניות בוטות מהסוג שהיה נפוץ בגרמניה בשנות השלושים. זה מסוכן. למדינת ישראל יש מספיק אוייבים מבחוץ. היא אינה יכולה להרשות לעצמה הנהגה פוליטית שמלבה את האש במקום לגלות אחריות ולהוריד את הלהבות."

לפיד התייחס גם להתקפות על שר הביטחון והרמטכ"ל בעקבות פרשת החייל היורה מחברון ואמר: "ההתקפה הארסית והאלימה על הרמטכ״ל ושר הבטחון בפרשת החייל היורה בחברון סודקת את החוסן של צה״ל ופוגעת בבטחון הלאומי שלנו. ההתקפה הארסית האלימה והמתמשכת של "שוברים שתיקה" ושל עתון "הארץ" על הציונות ועל מוסר הלחימה של צה"ל הפכה אותם לכלי שרת בידי תנועת ה-BDS"

בנאומו הדגיש לפיד כי השיח האלים פוגע גם בקהיליה העסקית בישראל ואמר: "הקהיליה העיסקית הפכה למטרה להתקפות. גם אותי מעצבן כשיצחק תשובה עושה תספורת למחזיקי האג״חים שלו ואז עושה חתונה לבן שלו בשבעה מיליון שקל. גם אותי מעצבן כשכי"ל מחלקת 4.5 מיליארד שקל דיבידנדים ובו בזמן מאיימת לפטר עובדים בנגב. אלו תופעות מזיקות ומגונות מבחינה מוסרית, אבל אסור שהן יהפכו להיות חזות הכל. רוב הקהיליה העיסקית בישראל היא ציונית, אכפת לה מהמדינה ויש לה אחריות חברתית.

והוסיף כי להתקפות הללו יש השלכות חמורות על הכלכלה הישראלית: לאווירה האנטי עיסקית יש תוצאות חמורות שכבר נראות במספרים. האווירה הנוכחית, השיח הנוכחי, גורמים לקהיליה העיסקית להסתגר, להוריד פרופיל, להיזהר מדי. התחושה היא שזה כבר לא טוב להצליח מדי בישראל. כשמישהו מרוויח בגדול, הוא הופך להיות חשוד. אם העסק שלך פורץ קדימה, ההתקפה עליך היא רק עניין של זמן".

לפיד הדגיש כי תפקידם של נבחרי הציבור הוא לחזק ולתמוך בקהילה העסקית בישראל: "התפקיד שלנו, בכנסת ובממשלה, הוא לספק לכם סביבת עבודה תומכת ומפרגנת, להפוך את צימצום הבירוקרטיה למשימה לאומית ולדאוג לזה שהרגולציה לא תהפוך למפלצת המשקפת אווירה אנטי-עיסקית. אני וחברי מתכוננים לעבוד קשה כדי שזה יקרה"