וועד הורי תיכון רמות ים בעמק חפר החליט להמשיך ולהשבית את הלימודים ההחלטה התקבלה בתום דיון ארוך שהסתיים אחרי חצות. הוועד מפנה אצבע מאשימה לראש מועצת עמק חפר, רני אידן, אשר אחראי לכאוס הניהולי בבית הספר ודורש ממנו למצוא פתרונות מידיים למשבר האמון שנוצר בין הנהלת המוסד למורים

ועד הורי תיכון רמות ים בעמק חפר, החליט הלילה להמשיך את השביתה בה החל אתמול ולא להחזיר את הילדים אל ספסל הלימודים עד אשר לא יימצא פתרון למשבר האמון שנוצר בין הנהלת המוסד לבין מורי התיכון. וועד ההורים של 1300 תלמידי המוסד השוכן בתוך כפר הנוער מבואות ים שליד מכמורת, רואה בראש מועצת עמק חפר, רני אידן, כמי שאחראי לכאוס שנוצר בבית הספר ודורש ממנו למצוא פתרונות מידיים למצב שנוצר. השביתה אינה כוללת את תלמידי י''א ו-י''ב, על מנת לא לפגוע בהכנות שלהם לבחינות הבגרות.

המשבר הנוכחי פרץ לאחר ששלשום פוטרה חברת הנהלת בית הספר והיועצת החינוכית הבכירה של בית הספר, לאחר שהשמיעה דברי ביקורת על התנהלות ההנהלה, שהיא עצמה חברה בה ושל מנהלת בית הספר, יעל איילון, במהלך דיון שהתקיים בין מורי המוסד למנהל החינוך ההייתישבותי במשרד החינוך.

בעקבות ההדחה פתחו המורים בעיצומים ואחר הצהרים לא התייצבו ליום הורים שנקבע מראש. אתמול בבוקר קיימו המורים אספת חירום עם נציגי ארגון המורים, זאת בצל השביתה עליה הכריז ועד ההורים.

רקע - רמות ים הינו שמו החדש של בית הספר הוותיק, רמות חפר, אשר פעל במשך שנים בקיבוץ מעברות לאחר שאוחד לתוכו ביה"ס מבואות ים ששירת את ילדי הפנימייה הצבאית במכמורת. רמות חפר נודע בכל הארץ בזכות שיטת החינוך המיוחדת שהונהגה בו, שיטת הדיאלוג, שיטת לימוד אשר במסגרתו התלמידים עובדים בקבוצות קטנות של שלושה תלמידים, חוקרים נושא ומציגים עבודת גמר, זאת במקום השיטה המסורתית. שיטת הדיאלוג הצליחה מאד בבית הספר בהנהגתה של מנהלת בית הספר ב-22 השנים האחרונות, ברוריה סלע, כאשר מנהלים ומורים מכל רחבי הארץ באים לבית הספר כדי ללמוד את השיטה.

בקיץ 2014, לאחר מהלך שנמשך שבע שנים, עבר בית הספר מקיבוץ מעברות לכפר הנוער מבואות ים. להורים הוצג המעבר כאכסניה חדשה ומרווחת יותר לבית הספר, אשר במסגרת המעבר בית הספר הימי מבואות ים, התאחד עם בית הספר רמות חפר.

לאחר מספר חודשים, כינסה מנהלת בית הספר ברוריה סלע את ועד ההורים והודיעה באופן מפתיעה על התפטרותה לאלתר. בפני ההורים התגלתה מציאות אחרת מזו שהובטחה, כאשר מנהל כפר הנוער שהיה אמור להיות אחראי לצד האדמיניסטרטיבי של בית הספר החדש, הפך בעצם למנהל העל של בית הספר והכתיב חזון פדגוגי למנהלת בית הספר.

הורי בית הספר הקימו ועד פעולה, אשר ניהל דיונים עם ראש מועצת עמק חפר רני אידן ועם נציגי החברה לחינוך ימי. במסגרת המאבק נחשף גם החוזה שנחתם בין המועצה לבין המנהל לחינוך ימי ב-2010, אשר ממנו עולה שאכן המועצה העבירה את בית הספר לידי המנהל לחינוך ימי ללא כל תנאי. במסגרת המו"מ דרשו ההורים להבטיח את העצמאות הניהולית פדגוגית של בית הספר, ואכן בקיץ האחרון נחתם הסכם ברוח הדברים אשר מבטיח זאת.

יעל איילון מתל אביב מונתה לתפקיד מנהלת בית הספר, אך בעיות ההנהגה בתוך בית הספר נמשכו, כאשר הנהלת כפר הנוער ממשיכה בעצם להכתיב את הטון, בניגוד למה שהובטח להורים.

בישיבת ועד ההורים הערב, אשר בחלקה הראשון היתה פתוחה גם לכלל הורי בית הספר, הציג יושב ראש הוועד משה תנך, תמונה קשה מאד של התרופפות במשמעת של תלמידי בית הספר ופגיעה ברמת הלימודים במוסד. לדבריו למרות בקשות חוזרות ונישנות והבטחות שניתנו מצד מועצת עמק חפר ומצד המפקח מטעם משרד החינוך, לא הוצגה כל תוכנית למיזוג שני בתי הספר, או תוכנית לפתרון בעיות המשמעת הקשות.

בעקבות השבתת הלימודים אתמול - שלישי - ביטל ראש המועצה ישיבה שהייתה אמורה להתקיים מחר עם ראשי ועד ההורים ומנהלת בית הספר הוציאה לכלל ההורים מכתב חריף בו היא תוקפת את יושב וועד ההורים וטוענת כי הוא ואחרים מחבלים בסיכויי בית הספר להצליח. ועד ההורים קורא לראש המועצה להתעשת ולפעול למציאת פתרון, אחרת תלמידי רמות ים לא ישובו לספסל הלימודים.