פונתה פלישה למבנה ישן ומסוכן השוכן על אדמות מדינה בדרום יפו על גבול בת-ים, על ידי מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. המפקחים הרסו את המבנה הישן שהפך לאחרונה למסוכן

הריסת מבנה ביפו על גבול בת ים. צילום רשות מקרקעי ישראל
הריסת מבנה ביפו על גבול בת ים. צילום רשות מקרקעי ישראל

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, בסיוע שוטרי מרחב יפתח ביפו, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות המדינה והריסת מבנה ישן ומסוכן. מסיג הגבול הציב על הקרקע מכולה והחל לארגן את השטח, לקראת שיפוץ המבנה הישן לצרכיו האישיים, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק. מסיג הגבול אף הציב על הקרקע מכולה לקראת התחלת עבודות שיפוץ המבנה הישן.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, אשר פינו בעבר שני ניסיונות פלישה קודמים למבנה הישן, הדביקו על המבנה התראה והגישו תלונה במשטרה, באשמת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

לאחר שהפולש לא פינה את המכולה בזמן, הגיעו המפקחים למקום, פינו את המכולה והרסו את המבנה בליווי המשטרה ובאמצעות ציוד מכני הנדסי, במטרה למנוע פלישות חוזרות למבנה המסוכן. השטח נוקה, הפסולת הועברה לאתר מורשה והקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי.

עמיר גילת, מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר במבנה ישן ומסוכן אשר פלשו אליו זו הפעם השלישית. מעבר לביצוע עבירה פלילית מעצם הפלישה לאדמות מדינה, המבנה עצמו ישן והיווה סיכון לשוהים בו ולכן הוא נהרס. גזילת הקרקעות הציבוריות היא תופעה פלילית שאנו נאבקים בה באופן שוטף, תוך שימוש בכל אמצעי חוקי שנמצא ברשותנו. מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ימשיכו לפעול בנחישות לפינוי פולשים לאדמות מדינה, הגוזלים מהציבור את קרקעותיו".