האישה גילתה את הבגידה רק לאחר שבעלה לקה בפאניקה מחשש שנדבק באיידס

כלים
עו"ד מיקי שיפמן
עו"ד מיקי שיפמן

במרכז מאבק גירושין מכוער שניטש בבית הדין הרבני, נמצא סיפור בגידתו של הבעל, אשר נחשף רק בעקבות התקף חרדה קשה בו לקה, לאחר שחשד כי לקה באיידס.

לדברי עו"ד מיקי שיפמן, המייצג את האישה הנבגדת, היא לא חשדה כלל כי בעלה בוגד בה, אך כאשר ערב אחד הוא התקשר אליה מביה"ח במרכז הארץ, וביקש ממנה למהר לעזרתו – הוא נחשפה באחת לחייו הסודיים. לדברי הבעל הוא לקה בהתקף חרדה קשה, במסגרתו הגיע לבית החולים, וביקש לבודקו, מחשש כי לקה באיידס, מאחר שנערת ליווי, איתה קיים יחסי מין לא מוגנים, התוודתה לפניו כי לקתה במחלה, ובשל כך היא פורשת מהמקצוע העתיק.

הגבר שחשש שלא רק שנדבק במחלה, אלא הדביק בה גם את האישה והילדים – התמוטט נפשית והתוודה על מעשיו. רק לאחר ימים ארוכים של חרדה, הסתבר כי הייתה זו אזעקת שווא, וכי הגבר כלל לא לקה במחלה. אך חייו הסודיים של הבעל לא הניחו לאישה, והיא פנתה, בצר לה, לעו"ד מיקי שיפמן, אשר הגיש בשמה תביעה לגירושין, לבית הרבני, במסגרתה צירף ראיות רבות לבגידתו של הבעל. בימים אלה, החליטו הדיינים להתיר לאישה להתגרש מבעלה, ואף פסקו שהבעל ישלם לה את מלוא כתובתו, על סך 180 אלף שקלים.

לדברי עו"ד מיקי שיפמן, ביה"ד הרבני תר תמיד אחר האשם בפירוק התא המשפחתי – ועשוי להשית על בני הזוג חלוקת רכוש שאינה שיוויונית, וזאת תחת מספר רב של סעיפים ותירוצים – שעיקרם הענשת האשם בגירושין, והטבה עם בן או בת הזוג הנבגדים, על כן, ברוב הפעמים בהן קיימות ראיות כה חותכות לבגידה, טוב יעשה בן הזוג הנבגד, אם יפנה לסעדו של בית הדין הרבני.