ח"כ איתן ברושי ביקר במרכז הרפואי לגליל ויוצא בקריאה לגבש מפת בריאות ארוכת טווח

כלים
ח"כ איתן ברושי בסיור בבית החולים בנהריה. צילומים: רוני אלברט
ח"כ איתן ברושי בסיור בבית החולים בנהריה. צילומים: רוני אלברט

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) ערך ביקור עבודה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. ח"כ ברושי קיבל סקירה ממנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום על התפתחות המרכז ועל אתגריו בהווה ובעתיד. הוא שוחח עם חברי ההנהלה ושמע מהם התייחסות למגוון הנושאים הקשורים בפעילות היומיומית של המרכז הרפואי הגדול בגליל.

ח"כ ברושי: "אני מבקש להודות לד"ר ברהום, לחברי ההנהלה ולצוות העובדים שפגשתי בעת הסיור. אין ספק כי נעשו ונעשים דברים חשובים לקידום מערך הרפואה בביה"ח הנמצא רק 7 ק"מ מגבול הצפון. מצב מערכת הבריאות מעורר חששות כי במצב הנוכחי יש במדינת ישראל כאלו המתגוררים במרכז שביטחונם הרפואי טוב בצפון ובדרום כאלו שהביטחון הרפואי שלהם דורש טיפול יסודי ומעמיק. בתום הביקור התחזקתי בדעתי כי חייבת להתגבש מפת עדיפות לאומית בנושא הבריאות ויש לעבוד על תכנית ארוכת טווח עם עדיפות לקווי עימות ופריפריה. אני אפעל במשותף עם שר הבריאות יעקב ליצמן וחברי כנסת מכלל סיעות הבית על מנת לשים דגש מיוחד לקראת תקציב 2017 בנוגע לסוגיות של תוחלת החיים הנמוכה בפריפריה ולגידול באוכלוסייה ולהתאים תקציבים לאור פרמטרים חשובים אלה".

ח"כ ברושי ערך סיור במחלקה הנוירוכירורגית משם נערכה גם תצפית לעבר גבול הצפון, לאחר מכן ביקר בחדר המיון הממוגן, ובמתחם התת קרקעי, הערוך לעתות חירום. את ביקורו חתם בסיור בבניין נשים ויולדות שנחנך לאחרונה וכולל 12 חדרי לידה ממוגנים ושתי מחלקות יולדות.

ד"ר ברהום: "ח"כ ברושי כתושב הצפון, משמש יחד עם חברי הכנסת האחרים המתגוררים בפריפריה כנציגים שלנו בבית המחוקקים. אני משוכנע כי שילוב זרועות של משרד הבריאות והעומד בראשו השר יעקב ליצמן, חברי הכנסת מכלל הסיעות הגרים בצפון וראשי הערים והמועצות, יביא להמשך פיתוחו של המרכז הרפואי לגליל בפרט ושל מערך הרפואה בצפון בכלל, למען הקהילה אותה אנו משרתים".