מחלוקת סביב מועדי הגשת הבקשות גרמה למתפ"ש לאסור באופן גורף את יציאת למעלה מ-100 הרצים מעזה שביקשו להשתתף במרתון. מחר (יום שישי) ייערך בבית לחם שבגדה המערבית המרתון הכלל פלסטיני. למעלה ממאה מתושבי רצועת עזה ביקשו להיכלל בו. הרשויות הפלסטיניות – ההתאחדות הפלסטינית לאתלטיקה שברצועת עזה והוועד האולימפי הפלסטיני, היושב ברמאללה – הרכיבו את הרשימה, אלא שבשל מה שמתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הגדיר כהגשה "בלוח זמנים שלא מאפשר לטפל בבקשה", סורבו כל הרצים לעבור לבית לחם

הוועד האולימפי הפלסטיני מסר לגישה כי העביר לפני שבועיים רשימה של משתתפים פוטנציאליים מעזה לוועדה האזרחית הפלסטינית. לפי גירסה זו, הוועדה האזרחית הגישה למתפ"ש רשימה שכוללת 103 שמות של רצים מעזה ב-24 במארס, שבוע לפני תאריך היציאה המיועד מעזה.

מתפ"ש פרסם אתמול בחשבון הפייסבוק שלו, בערבית ובאנגלית, כי הוועדה האזרחית הגישה באיחור רשימה שכוללת 102 שמות, ועל כן לא יתאפשר טיפול בבקשות היציאה של הרשומים, ומכאן שאיש לא יאושר.

בהשראת הסכמי אוסלו נוצרו גופי התיאום המקבילים: הוועדה האזרחית הפלסטינית, שתחת אחריות המשרד לעניינים אזרחיים ברמאללה, ומנהלת התיאום והקישור, שהיא הזרוע הביצועית של מתפ"ש, תחת אחריות משרד הביטחון הישראלי. פעמים רבות מדי העברת המידע בין הצדדים משתבשת וקורה שצד אחד טוען שבקשה נשלחה בעוד הצד השני מוסר שמעולם לא הגיעה. בשורה התחתונה, מי שסובל הם התושבים הפלסטינים, שלא יודעים מה עלה בגורל בקשתם, ואף לא אם הגיעה ליעדה ונשקלה.

בהודעה שפירסם ארגון "גישה" נאמר: מצער לגלות שתושבים בעזה שוב משלמים את מחיר הרשלנות של הרשויות – הן הפלסטינית והן הישראלית – שאחראיות על טיפול בבקשות להיתרי יציאה. ראשית, לרצים מגיע הסבר על כישלון התהליך. חשובה לא פחות בחינה מחדש של התנהלות המנגנון. ברור מזה זמן שהוא מסורבל ושאינו פועל כראוי. אפילו אם הרשימה הוגשה באיחור, עדיין אפשר היה לבחון אותה ואולי לברור מתוכה משתתפים שכבר קיבלו היתרי יציאה בעבר, כמו למשל הרץ האולימפי נאדר אל-מצרי, בכיר רצי המרתון הפלסטיניים וזוכה המרוץ בשנה שעברה. מצער מאוד שמתפ"ש בחר בתחרות שכל מטרתה הפגנת רצון טוב ורוח ספורטיבית, כדי לנקוט בצעד ענישתי גורף כנגד כלל מבקשי הבקשות מעזה."