לראשונה בארץ - עלי ניצנים. ניתן להכין עם עלי הניצנים מגוון מטעמים במטבח - ממולאים, מוקפצים, פשטידות ועוד

כלים
עלי כרוב ניצנים
עלי כרוב ניצנים

"חוות תקוע", המתמחה בגידול ושיווק פטריות וירקות מיוחדים, משיקה לראשונה בישראל עלי ניצנים. עלי הניצנים הם העלים של כרוב הניצנים, ומהווים כשלעצמם ירק טעים, מזין ובעל מגוון שימושים.

בחוות תקוע נחשפו לראשונה לייחודיותם של עלי הניצנים במהלך ההתעניינות בכרוב הניצנים, שגם אותו החלה החווה לשווק לאחרונה, והוחלט כי הבשורה על הירק המופלא חייבת להגיע לציבור הרחב ויש לשווקו כמוצר בפני עצמו.

לעלי הניצנים מרקם בשרני וטעם מתקתק עדין עם רמז לטעמו של כרוב הניצנים. גם אחרי בישול ארוך שומרים עלי הניצנים על צורתם, יציבותם ובשרנותם. מרקמם נותר "נגיס" מעט, כך שהם מהווים תוספת של מרקם וטעם למנות.

מומלץ לשלב את עלי הניצנים בפסטות, פשטידות, לביבות כתוספת לסלטים חמים, כתוספת של ירקות מאודים לארוחה ועוד, בדומה לשימוש בתרד ובמנגולד. אך בניגוד להם, בשל בשרנותם הרבה, עלי הניצנים מצריכים אידוי או בישול מעט ארוך יותר, עד להתרככות. יתרון נוסף שיש לעלי הניצנים הוא שטח הפנים הרחב שהודות לו ולמרקם היציב - קל ונוח להשתמש בעלי הניצנים להכנת ממולאים, לזניות ועוד.

עונתו של הצמח היא בחודשים נובמבר עד מאי, והוא שייך למשפחת הירקות המצליבים, שבה נכללים גם הכרוב הלבן, הכרובית, עלי חרדל, קולורבי, קייל ועוד.

לעלי הניצנים ערכים בריאותיים רבים: הם עשירים בנוגדי חמצון (התומכים בהגנה על הגוף), בוויטמינים ובמינרלים. במיוחד בוויטמין K (החיוני למניעת דלדול העצם), ובוויטמין C (המסייע לחיזוק המערכת החיסונית). כמו כן, הם מכילים ריכוז גבוה של Glucosinolates (גלוקוזינולטים) – תרכובות אורגניות המצויות בירקות ממשפחת המצליבים, שיש להן תכונות ייחודיות המסייעות למניעת סרטן.

אופן השימוש: לפני השימוש מומלץ להפריד את הגבעול על ידי חיתוך הציר המרכזי, כך שנשאר החלק הירוק בלבד.

רעיונות לשימוש במטבח: הטעם המעודן של עלי הניצנים משתלב במגוון מתכונים. לדוגמא:

· עלי ניצנים במילוי בשר, פטריות, או אורז ועדשים ברוטב עגבניות. מאדים את העלים בשלמותם במים רותחים כמה דקות עד התרככותם וממלאים.

· עלי ניצנים מוקפצים בשמן זית, שום ושבבי צ'ילי בתוספת ירקות - פלפלים, פטריות ועוד או בלוב גבינות צאן.

· עלי ניצנים משולבים בפשטידות, לזניות, פסטות ומאפים (בדומה לשימוש בעלי מנגולד ותרד)

אופן האיחסון – בקירור

כשרות: כשר למהדרין בהשגחת המועצה הדתית גוש עציון.

מחיר: כ- 12 ₪ לאריזה.

להשיג ברשתות טיב טעם, טבע קסטל, פוליצר, בחנויות הפרטיות ובשווקים הפתוחים.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים