בכנס החברה למתנ"סים הארצית אמר השר בנט: "הגעתי למסקנה ששקל עודף בחינוך הלא פורמלי מחזיר החזר גבוה הרבה יותר משקל עודף בחינוך הפורמלי" אביעד פרידמן יו"ר החברה למתנ"סים: "חוסן המדינה, נבחן בחוסן הקהילות המרכיבות אותה, לפעמים במחיר שתי שעות לימוד שנתיות אפשר להפעיל חוג לכל ילד בישראל ולצמצם פערים"

שר החינוך בנט בפני מנהלי החברה למתנ"סים הארצית. צילום (אמנון פנחס- החברה למתנ"סים הארצית)
שר החינוך בנט בפני מנהלי החברה למתנ"סים הארצית. צילום (אמנון פנחס- החברה למתנ"סים הארצית)

"שקל עודף בחינוך הלא פורמלי היום מחזיר החזר גבוה יותר", כך אמר היום(ד') שר החינוך נפתלי בנט בכנס החברה למתנ"סים הארצית מול מאות מנהלי הארגון, בכנס שמתקיים היום בשפיים.

יו"ר החברה למתנ"סים הארצית, אביעד פרידמן, שנאם אף הוא בכנס קרא להקצות תקציבים לחינוך וצמצום פערים באמצעות החינוך הבלתי פורמלי. " אי אפשר לעשות פעם אחר פעם אותו דבר ולצפות לתוצאות שונות, מדינת ישראל שוגה בזה פעם אחר פעם. אתה אדם רב פעלים, נועז ומקורי, הצלחת בצבא, בעסקים, בשדה הציבורי, בזכות יכולת לעשות דברים מחוץ לקופסה, בעזרתך השגנו רבות עד כה, ואנו זקוקים לעזרתך שוב בקידום הקהילות אם פעם אחר פעם ישראל לא מצליחה בקליטה של בני הקהילה האתיופית והקווקזית, בוא ננסה בחינוך הלא פורמלי; אם בחברה הערבית הכספים שמוקצים לחינוך לא מגיעים לתושבי, בוא נלך דרך המתנ"סים; אפשר לנסות להכפיל ולשלש את חוגי אנגלית ומתמטיקה ומחשבים במתנ"סים חרדים הפועלים בהסכמה עם מנהלים חרדים שלנו. חוסן המדינה, נבחן בחוסן הקהילות המרכיבות אותה, לפעמים במחיר שתי שעות לימוד שנתיות אפשר להפעיל חוג לכל ילד בישראל ולצמצם פערים."

שר החינוך נפתלי בנט הסכים עם הדברים. "בעולם הערכי אני בוחר – יש לי תקציב – אני אומר איפה מדינת ישראל תקבל החזר חברתי ערכי גבוה יותר. כך אני עובד. היעדים הם ערכיים, אבל התפיסה עסקית. הגעתי למסקנה, לקח לי זמן, ששקל עודף בחינוך הלא פורמלי היום מחזיר החזר גבוה יותר – ואני אומר גם לחינוך הפורמלי – הרבה יותר גבוה משקל עודף בחינוך הפורמלי. אגיד בצורה פרקטית - פה בחברה אתם לא עוסקים ב"תכלולים", אלא עשייה מהירה. כל מקום שהגעתי בלי חסמים ובלי סיפורים", אמר השר בנט.

הוא הוסיף, "אני מחויב בצורה מלאה לחברה למתנ"סים". המדינה לא יכולה להגיע לכל פרט – המתנ"סים כן."

לדברי שר החינוך נפתלי בנט, "המשימה האדירה שהחברה למתנ"סים נטלה על עצמה, זה לייצר באמת את המעטפת שנקראת חברה, שנקראת קהילה, סביב לפרטים ולקחת את הפרטים ולייצר את הערבות ההדדית, להגיע לכל ילד, קשיש, עולה חדש, ולחבר אותו לקהילה, כי בחיים המדינה לא תוכל לעשות זאת. אנו יכולים לעזור, אבל מדינה לא מצליחה להגיע לפרט האחרון בצורה מושלמת. מנהלי המרכזים הקהילתיים בחברה למתנ"סים הם הסיירת החברתית של משרד החינוך וכל מדינת ישראל, כיוון שיש פה שילוב מאוד-מאוד מיוחד בין מקצועיות ויעדים עם נשמה".

בהמשך לדברים אלו הודיע השר שבחר להאריך את כהונתו של יו"ר החברה למתנ"סים, אביעד פרידמן, והחמיא גם לדירקטוריון, וכן למנכ"ל החברה רז פרויליך וההנהלה שביצעו מהפך בחברה למתנ"סים."