בפסח הקרוב,חוה"מ פסח 25-26.4, מארגנים פורום צעירי הבקעה פסטיבל ייחודי לכל המשפחה * פורום צעירי הבקעה, חבורת צעירים חלוצים שחלקם עזבו את חיי הבורגנות התוססים והגיעו ליישב ולבנות תא משפחתי בבקעת הירדן * הם מביאים בשורה רעננה ומקיימים בהתנדבות פרויקטים ייחודים בבקעת הירדן * אייל אסולין, חבר בפורום הצעירים: "אומנם אני הייטקיסט שכל בוקר נוסע לרעננה, אבל הנשמה היא בחקלאות ובעשייה למען הבקעה. חשוב לנו שיכירו את הבקעה"

כלים
חוה"מ פסח: פסטיבל של יומיים בבקעת הירדן
חוה"מ פסח: פסטיבל של יומיים בבקעת הירדן

בחול המועד פסח הקרוב יתקיים פסטיבל סגנוני, שמטרתו העיקרית היא הכרת בקעת הירדן ותושביה, הן כלפי פנים הקהילה והן כלפי חוץ. הפסטיבל פועל בשיתוף מלא של המועצה וכל כולו פרי מחשבה, ארגון והוצאה לפועל של פורום מנהיגות צעירה. כולם בהתנדבות מלאה, מתוך רצון לתרום לקהילה.

פסטיבל "בשביל הבקעה" יתמקד בטיולים בבקעת הירדן והכרת הבקעה דרך הרגלים. במסגרת זו נזמין את תושבי הבקעה, משפחותיהם וחבריהם, ואת הקהל הרחב, להצטרף לטיולים מאורגנים המתאימים לכולם – החל מטיולי משפחות, טיולים למטיבי לכת, טיולי אקסטרים, וטיולים המותאמים גם לאוכלוסיה המבוגרת (או הצעירה ביותר) המתקשה להתנייד.

מעבר לטיולים יוכל הקהל לקחת חלק במתחם שיעוצב במיוחד לצורך הפסטיבל שיכלול שפע פעילויות, כולן בדגש על הכרת בקעת הירדן, תושביה וכמובן החקלאות הענפה אשר צומחת בה. למעשה, יוכלו המשתתפים להינות מטיולים בנופי הבקעה, מתחם הפנינג והפעלות לכל המשפחה, היכרות עם משקים, מופעי להקות צעירות, מופע שירה בציבור, יריד דוכני אומנות ותוצרת הבקעה, דוכני מזון כשרים לפסח ועוד הפתעות.

בתחילת שנת 2015 הזמין דוד אלחייני, ראש מועצה אזורית בקעת הירדן, את צעירי בקעת הירדן לקחת חלק בפורום הנהגה צעירה, שמטרתו הייתה לאגד את צעירי בקעת הירדן ולשמוע מהם כיצד הם רואים את הבקעה מתפתחת והיכן הם רואים את עצמם משתלבים.

במשך מספר רב של מפגשים, בהדרכת ניתאי קרן מחברת "טנא", החליט הפורום כי הדבר שבוער לכולם בלב הוא הצורך להעלות את המודעות של בקעת הירדן בציבור הרחב, ולשנות את התודעה החברתית כלפי האיזור. וכך, מפגישה לפגישה הוחלט על הפקת פסטיבל "בשביל הבקעה" בחול המועד פסח הקרוב.

דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן: "אנו נותנים גיבוי מלא לפורום צעירי הבקעה וגאים בהם על עשייתם. פסטיבל "בשביל הבקעה" שיתקיים בפסח יקנה חוויה ייחודית ובלתי נשכחת למבקרים". אייל אסולין, חבר בפורום הצעירים: "אומנם אני הייטקיסט שכל בוקר נוסע לרעננה, אבל הנשמה היא בחקלאות ובעשייה למען הבקעה. חשוב לנו שיכירו את הבקעה"