מסיבת עיתונאים לא שגרתית ועתידנית התקיימה היום במוזיאון מגדל דוד. אחד האתרים העתיקים בירושלים אירח את שני האירועים העתידניים ומתקדמים ביותר שעומדים להתקיים בירושלים בפרט ובישראל בכלל.

כלים
צילום : מקסים ריידר
צילום : מקסים ריידר

את הבאים לאירוע קידמו שלל עמדות ובהן גאדג'טים וחידושים טכנולוגיים, טעימה קטנה ממה שעומד להיות בפסטיבל עצמו: מגוון עמדות VR בחסות VR vrgoogles, חלקן אינטראקטיביות (VRHOOP, JEM SENSE), מבחר רובוטים, רחפנים (FRIL מייסדי ענף מירוצי רחפנים בישראל), UIM WIN- מדפסת תלת מימד עם ראשים מתחלפים – יכול להיות ראש שוקולד, ציור או הדפסה תוצרת ישראל 100%, Team עם צוות המייקרים המובילים- שראון פז וצביקה מרקוביץ', נמנים על קהילת המייקרים הישראלית מראשית דרכה והן בין המוכרים בה- שפתחו את אפליקציית האקשן – פיינטר שבה כל אחד יכול להפוך לצייר, עמדת צילום ובדיקת תלבושות עם האפליקציות של zeekit, עמדת של מעצבי האופנה פראו בלאו, ועמדת הרכבת הרובוטים של off bits ואולם את ההצגה גנב הרובוט בוב מבית telle-buddy שייצג את היזם הרוסי של Geek PicNic ניק גורלי, שישב אותה העת בביתו שבסנט פטרסבורג ותופעל על ידי ממציא הרובוט ד"ר רועי צזאנה (שישב באותה העת בביתו שבארה"ב)

האקתון מגדל דוד - בין השאר לקחה חלק ענקית ההדמיה אפסון, שהציגה את יכולות ה-Moverio BT-200 ,משקפי המציאות הרבודה החכמים של החברה, המיושמים כיום במוזיאונים ברחבי העולם. המשקפיים מקרינים ׳שכבות׳ של תכנים דיגיטליים על גבי שדה הראייה ה׳אמיתי׳ של החובש אותן, כך שהמציאות מתמזגת איתם בצורה מושלמת (אפסון ישראל היא גם נותנת חסות להאקתון הקרוב, במסגרתו יתבקשו המשתתפים לפתח יישומים לסביבת ה-Moverio, ובו יוענק זוג משקפיים כפרס לזוכה).

לאחר ברכתה של מנכ"לית מגדל דוד אילת ליבר, פתח ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת והזכיר את התקופה המאתגרת בה נמצאת העיר. הוא ציין את מאמצי העירייה דווקא בתקופה כזו ליזום פרויקטים רבים ולהביא אותם לירושלים. ברקת סיפר על התלהבותו הרבה כשקיבל את הפנייה ממארגני Geek PicNic והבנתו המיידית על חיבורו של האירוע לרנסנס המדעי של ירושלים שמתקיים לצד רנסנס תרבותי.

geek f2a5e

ברקת המשיך וסיפר שירושלים ב-2015 היתה לעיר המובילה בעולם בתחום ההייטק, כשתאוצה זו נבעה מ120 סטארט אפים חדשים בעיר מדי שנה ובשל הקשר ההולך וגובר לאוניברסיטה העברית. "Geek PicNic", אמר ברקת, "משלב רעיונות פורצי דרך עם גילויי חשיבה שקיימים בעיר ירושלים...אני חושב שכל מי שיבוא לבלות יגלה עיר עם היסטוריה, אמנות ומדע וימצא את התמהיל הנכון למשפחתו ולעצמו."

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות חפיתוח ירושלים סיפר כי הרשות לפיתוח ירושלים עושה לילות כימים בתחום הטכנולוגיה והסטארט אפ ואכן ניתן לראות את צמיחתה העצומה של העיר בתחום זה. אימוץ Geek PicNicמתחבר בצורה טבעית למאמצי הרשות לפיתוח ירושלים בתחום הטכנולוגיה והסטארט אפ.

נשיא האונ' העברית, פרופ' מנחם בן ששון התחיל בכינויו של כרמי וורטמן, יזם Geek PicNicכ"חלוץ". הוא המשיך ואמר ש-Geek PicNic מחבר בין ירושלים של מעלה וירושלים של מטה. "את ירושלים של היום אי אפשר לעשות בלי עברה של העיר ובלי עתיד". הוא המשיך וסיפר של-Geek PicNic יגיעו עשרה פרופסורים מהאונ' העברית ויציגו את המחקרים החדשניים והעתידניים ביותר. "ב- Geek PicNic" אמר בן ששון "נחשוף חלק מהרעיונות שהולכים להיות הסטארט אפ של מחר".

יזם הפסטיבל, מר כרמי וורטמן, התחיל את נאומו בהצגתו של היזם הרוסי, ניק גורלי, שהגיע למסיבת העיתונאים בצורתו של הרובוט telle-buddy. הרובוט עורר עניין והתרגשות רבה בקרב המשתתפים וענה לוורטמן על מספר שאלות בנוגע לבחירתה של ירושלים לארח את Geek Picnic– היזם הרוסי סיפר שהשתתף לאחרונה בכנס טכנולוגי בינלאומי ענק במוסקבה ובו לישראל היה ייצוג רב.

הוא המשיך ואמר שהוא רואה את הכח הרב בישראל כסטארט אפ ניישן. גורלי, שהקים את Geek PicNic בסנט פטרסבורג סיפר שבמהלך השנים בהם פועל הפסטיבל בסנט פטרסבורג היו אצלו נציגים רבים מישראל וככל שהפסטיבל ילך ויתפתח ברחבי העולם כך הוא מאמין שיותר תוכן ישראלי ימצא דרכו מחוץ לגבולות ישראל.

גורלי המשיך ואמר שהוא רואה בישראל חיבור אסטרטגי נכון למהות הפסטיבל עם יציאתו לעולם הרחב. השנה, סיפר, זו השנה הראשונה בה הפסטיבל יוצא מחוץ לגבולות רוסיה והוא בחר , מכל הסיבות הללו, בישראל בתור המדינה הראשונה בעולם מחוץ לרוסיה שתארח את הפסטיבל". הפסטיבל ימשיך ויתפרש בשנים הקרובות ברחבי העולם.

כרמי וורטמן אמר שGeek PicNic הוא בעצם לונה פארק של טכנולוגיה, מדע ואומנות, "הGeek PicNic מעבר להיותו בילוי משפחתי מדהים לחול המועד יש לו ערכים מוספים מעבר לגבולות הפסטיבל – חיבורים בינלאומיים שנרקמים בין האוניברסיטאות המשתתפות: Moscow Aviation University, Moscow Art Industrial Institute לבין האוניברסיטה העברית."

וורטמן חשף חיבור עם סוכנות החלל הרוסית שעומד לקרות בפסטיבל – "בימים האחרונים קיבלנו אישור מרגש, הפסטיבל יוצא גם מגבולות האטמוספירה לחלל ומשתף פעולה עם סוכנות החלל הרוסית , נארח את אחד מבכירי הקוסמונאוטים ואת התוכנית החינוכית שלהם – בה תוכלו ללמוד את הקודים שידועים רק לקוסמונאוטים. משרד המדע הישראלי הביע התרגשות רבה מהעניין ומתארגן מפגש עם בכירים בסוכנות החלל הישראלית".

וורטמן המשיך ואמר "לפני שנתיים, כשהוזמנתי בפעם הראשונה לראות את Geek PicNic בסנט פטרסבורג הבנתי עד כמה האירוע מתאים לDNA של הקהל הישראלי. לא בכדי היזמים מרוסיה בחרו להתחיל את הפצת הפרויקט שלהם ברחבי הגלובוס דווקא בארץ. ישראל נתפסת בעולם כ-startup nation, הודות לייחוד הישראלי בחשיבה מחוץ לקופסא והצעת פתרונות לעולם המתפתח. בעבודה על הפסטיבל אנו מגלים שהעתיד צופן אינספור הפתעות, שרבות מהן מגיעות מכאן. הרבה תוכן ישראלי יוצג בעתיד ב-Geek PicNicברחבי העולם." וורטמן תאר את מהלך Geek PicNic שיהווה חוויה יוצאת דופן לכל המשפחה ועל ההחלטה לפצל את הפסטיבל לשני פיקניקים ביום ולהגביל את כמות הקהל שיכול להכנס על מנת למנוע תורים ארוכים וצפיפות.

בהמשך חשף וורטמן חלק מהאירועים שצפויים להיות בGeek PicNic:

-יד רובוטית ענקית – hand of man - שמועכת מכוניות (השתתפה בפסטיבל Burning Manובפסטיבל Coachella)

-לראשונה בישראל - מופע Tesla מופע ברקים מרהיב, מעשה ידי אדם שילוב של אורות צבעים ומוזיקה, שילוב מדויק של מדע, טכנולוגיה ואמנות.

-כנס ביוניקס ראשון בארץ ובו מס' אנשים ביונים מתחומים שונים יגיעו להתארח בפסטיבל, יתנו הרצאות ויענו לשאלות הקהל. וורטמן הרחיב בהקשר זה וסיפר על המוסיקאי ג'ייסון בארנס, שנפצע בתאונת עבודה ואיבד את ידו, ותמיד חלם להיות מתופף, ודרך הטכנולוגיה הוא הגשים את החלום.

-מתחם אופנה ענק שמשלב בין טכנולוגיה לבין אופנה

-שיתוף פעולה עם חברת Open Bionics מאנגליה, המייצרת ידיים ביוניות במדפסות תלת מימד במחירים מאוד נגישים.

-שיתוף פעולה עם פרויקט TOM(מייקתון תיקון עולם) - שעושים הקאתון בן 3 ימים שמטרתו שיפור עצמאותם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים באמצעות יצירתיות וחדשנות טכנולוגית (מיזם של מכון ראות וצוות XLN וקרן שוסטרמן).

את נאומו של וורטמן קטע רחפן שהסתובב באולם הצלבני ונחת על ידו – ייצוג לרחפני קבוצת FRILשעומדים להציג בפסטיבל מירוצי רחפנים, דרך שערים ומכשולים, פריסטייל, פעלולים ועוד. בקהל נראו כמה אנשים שהזיזו את מכשיר הטלפון בתזזיתיות – מה שהסתבר כצוות המייקרים של For Real Team שתוך כדי דיבור ציירו על המסך באמצעות הטלפון.

לסיום סיפר וורטמן על שיתוף פעולה עם אינטל שיציגו במקום מתחם בסגנון יער פיות, בשביליו ירחפו רחפנים, רובוטים שמלווים בני אדם, משחקי וידאו שמופעלים באמצעות מחוות גוף וטכנולוגיית תקשורת שתגרום להורדת סרטים עצומים במהירות הבזק ועוד. וורטמן הבטיח שאלו רק מקצת מהאירועים והמתחמים הרבים שעומדים להיות מוצעים לקהל הרחב ובימים הקרובים אתר הפסטיבל יתמלא באירועים ואטרקציות נוספים ומרגשים שיחכו לקהל הרחב שיגיע בחול המועד פסח לגן סאקר.

בנוסף, כרמי הודה לשותפים ונותני החסות כגון, הייטק זון- מועדון הצרכנות של אנשי הייטק, הגן הטכנולוגי בירושלמים שמספקים חניה חינם עבור [באי] קהל הפסטיבל וחברת מפעיל וpeople studio- שהכינו עבור ראש העיר ניר ברקת 3D מינימי בדמותו.

הכניסה בכרטיס אחד המקנה כניסה לפיקניק בן שש שעות עמוסות בפעילויות (הפסטיבל מציע שישה אירועים שכאלה. בשניים מהם הכרטיסים כבר אזלו). המחירים: 144 שקלים למבוגר ו-114 שקלים לילד (מתחת לגיל 5 הכניסה חינם). כרטיס משפחתי יעלה 404 שקלים. לאתר הפסטיבל