ביום שני,11.04.16, בין השעות: 16:00-19:00 יוקם במתחם הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל "בית חולים לדובים", מיזם חינוכי-קהילתי שמטרתו להפיג פחד וחרדה בקרב ילדים בגילאי גן (3-6) מטיפול רפואי בכלל ומבית חולים בפרט. הצוות הרפואי יטפל בדובים ובבובות של ילדי הגן ויסייע להם להכיר את בית החולים ללא חששות

כלים
בית חולים לדובים. צילום: דרור ארצי
בית חולים לדובים. צילום: דרור ארצי

לאחר ההצלחה בשנה שעברה(קרוב ל-1000 ילדים, הורים, אחים ואחיות), תקיים הפקולטה גם השנה את המיזם, ביוזמת הסטודנטים לרפואה, בשיתוף סגל הפקולטה.

סטודנטים וסגל הפקולטה לרפואה יקבלו את הדובים והבובות של ילדי הגליל לטיפול רפואי מסור ומרגש.

מיזם דומה מחו"ל

הפקולטה תהפוך לבית חולים לילדים עם מחלקות שונות: קבלת חולים, חדר מיון, חדרי אשפוז וניתוח, עמדת אמבולנס, מחלקת אורתופדיה, בה הדובים הפגועים בגפיים נחבשים, מגובסים ומטופלים בפיזיותרפיה.

את 'ניתוחי החירום' מקבלות הבובות במחלקה הכירורגית, כשכל הילדים לבושים בבגדי חדרי ניתוח. בדיקות מקיפות של רנטגן ואולטרה סאונד מבוצעות לצורך אבחנה מדויקת.

מי שנזקק לבדיקת רופא אף אוזן גרון ורופא עיניים, מקבל מענה הולם ב'מחלקה'. בנוסף בשנים האחרונות נוספה מרפאת שיניים- הילדים מקבלים הדרכה על בריאות השן, בדיקת שיניים וצחצוח נכון, משיננית ומסטודנטים עם זיקה לתחום. כמו כן, משתתפים הילדים בחוג לתזונה נכונה ובריאה. הילדים והדובים עוברים שקילה ומדידת גובה על ידי דיאטנית קלינית.