משלחת מד"א שהמריאה הערב מנתב"ג נחתה באיסטנבול וחברה לפצועים * המשלחת תעניק סיוע לפצעים הישראלים במתקפת הטרור שהתרחשה היום בעיר ותחזירם לישראל. המשלחת המיוחדת בראשות מנכ"ל מד"א אלי בין המורכבת ממנהל אגף רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו ורופאים ופאראמדיקים של מד"א נחתה באיסטנבול * המשלחת תעבור בין 3 בתי החולים בעיר ותבדוק את מצבם של הפצועים הישראלים על מנת להחזירם ארצה במהירות האפשרית באמצעות המטוסים הישראלים המצוידים בציוד רפואי לטיפול נמרץ הייעודי להטסות

המשלחת המיוחדת של מד''א נחתה באיסטנבול
המשלחת המיוחדת של מד''א נחתה באיסטנבול

בעקבות פיגוע התופת הקשה שפקד את איסטנבול היום (שבת) וגרם לעשרות נפגעים ישראלים ובהמשך להחלטתו של מנכ"ל מד"א, אלי בין לשגר לאזור משלחת חלוץ של רופאים ופאראמדיקים בכירים מטעם מד"א, נחתה הערב (22:30) באיסטנבול המשלחת הכוללת רופאים ופאראמדיקים בכירים של מד"א בראשות מנכ"ל מד"א, המשלחת מצוידת בציוד רפואי מתקדם המאפשר טיפול נמרץ לנפגעים גם במהלך הטיסה.

עם הגעתם של אנשי משלחת מד"א לאיסטנבול התקיימה הערכת מצב בשדה התעופה שם פגשו מנכ"ל מד"א ומנהל אגף הרפואה במד"א את נציגי הרפואה של הסהר האדום הטורקי והפגישו אותם עם שלושה מהפצועים שכבר ממתינים בשדה התעופה להטסה לארץ. משם תמשיך משלחת מד"א בסיוע הסהר האדום הטורקי לשלושת בתי החולים בהם מאושפזים הפצועים הישראלים על מנת לבחון את מצבם של ולהחזירם במהירות האפשרית לישראל.

במד"א ממשיכים להיות כל העת בקשר רציף עם גורמים מקומיים בטורקיה, עם משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, צה"ל, גורמים ממשלתיים רלוונטיים נוספים ועם הצלב האדם הבינלאומי על מנת להתעדכן בנעשה בשטח ולתאם את פעילות הצוות.

אלי בין, מנכ״ל מד״א: "עם היוודע דבר הפיגוע באיסטנבול, מד״א נערך באופן מיידי לשגר משלחת חילוץ של רופאים ופאראמדיקים. תוכניות המגירה שיש לנו למקרים מסוג זה אפשרה לנו להתארגן במהירות, ובתוך שעות ספורות המשלחת נחתה בטורקיה. במשלחת רופאים ופאראמדיקים שלנו שיבצעו מיון ראשוני והערכת מצבם הרפואי של הפצועים הישראלים. כפי שהנחה אותנו ראש הממשלה, אנו נפעל מיידית להטסתם הביתה כמה שיותר מהר. אנחנו מתואמים באופן מלא עם משרד החוץ ועם הסהר האדום הטורקי. מד״א עושה הכל כדי להחזיר את כל הפצועים הישראלים הביתה במהירות האפשרית"