בעקבות תחקיר עובדה: התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמפכ''ל: יש לפתוח את תיק אמנון כהן מחדש

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה בקריאה לפתוח תיק אמון כהן מחדש ולחקור אותו באופן יסודי וממצא, בכל היבטיו.

במסגרת התוכנית "עובדה" בערוץ השני, נחשפו, לכאורה, חשדות לכך כי חבר הכנסת לשעבר אמנון כהן, קיבל שוחד ומתנות מדניאל מולקנדוב ופעל, תוך מעילה בתפקידו כנבחר ציבור. התוכנית כללה ראיון עם אותו מולקנדוב, הקלטות ומידע רב ומטריד. אמנם גלוי וידוע כי מולקנדוב הינו עבריין מורשע, אדם רמאי ומשחית אף על פי הודאתו, ובעל אינטרסים כנגד אמנון כהן, אך אין בכך כדי להקהות את החשדות הקשים שהתחקיר המקיף מעלה ואת ההכרח לחוקרם ולמצות את הדין בהתאם לממצאים.

על פי הפרסומים, המשטרה מודעת לחשדות והוחלט על סגירת התיק.

בפניית התנועה לאיכות השלטון נכתב: "נוכח המידע שנחשף בתחקיר הננו מתכבדים לפנות אליכם על מנת שתורו לפתוח תיק זה מחדש ולחקור אותו באופן יסודי וממצה, בכלל היבטיו. "

אין זה סוד שוועדת האות של התנועה למען איכות השלטון בישראל, העניקה לאמנון כהן "אות אביר איכות השלטון" בקטגורית הרשות המחוקקת לשנת 2006. נוכח כך, החשדות שנחשפו מטרידים באופן מיוחד את התנועה, את הנהלתה ואת חבריה וחשוב לנו לוודא כי תנוהל חקירה מעמיקה של החשדות ובירור האמת בפרשה זו, בין היתר, על מנת שהתנועה תוכל לשקול צעדיה בעניינו.

חשדות כגון אלו, שנחשפו בתחקיר, הינם חמורים, משחיתות ופוגמים עד מאד באמון הציבור בבית הנבחרים ובמערכת אכיפת החוק."