מסיבת טבע עירוני להצלת מצפה נפתוח: ארגון מגמה ירוקה: "נותרו 50 יום להגשת התנגדויות. אנחנו צריכים את התושבים כדי להציל את השמורה."

כלים

תושבי ירושלים וארגון מגמה ירוקה יקיימו מסיבה על מנת לאסוף התנגדויות לבנייה במצפה נפתוח. התוכנית הינה תוכנית לבנייה של כ - 1600 יחידות דיור באזור מיוער שהינו ביתם של עדר הצבאים הגדול בהרי יהודה. הריסת היער טומנת בחובה סכנה ממשית לאוכולוסיית הצבאים. מתוך 60 הימים שהוקצו להגשת התנגדויות לתוכנית נותרו כעת 50 יום.

בנוסף לצבאים, היער מהווה בית למגוון ביולוגי עשיר של חיות בר, שועלים, 100 מינים של ציפורים ובעלי כנף שונים, וכמובן, זוהי ריאה ירוקה יחידה מסוגה עבור התושבים.

ההחלטה על הפקדת התוכנית התקבלה ב-19.2.16 בותמ"ל, וזאת על אף התנגדות חריפה מטעם התושבים, ארגוני הסביבה ועיריית ירושלים. בין המתנגדים לתוכנית נמנים גם שר השיכון והבינוי יואב גלנט, ושר התחבורה ישראל כץ.

נופר סומר סטודנטית ירושלמית וממובילות המאבק להצלת הרי ירושלים: "הבנייה המתוכננת במצפה נפתוח היא צעד אחד מתוך שורת צעדים המקודמים בותמ"ל, בניגוד לעמדת עיריית ירושלים ואנשי מקצוע רבים. הבנייה בהרים יקרה ולא מציעה דיור בר השגה לצעירים כמוני, ומעבר לזאת עשויה להחליש את העיר הענייה ביותר בארץ, על ידי כך שתביא להגירה של אוכלוסיה חזקה אל מחוץ לעיר. ההחלטה להרוס יער טבעי יחיד מסוגו במקום להתמקד בהתחדשות עירונית ומיצוי פוטנציאל הבניה העירונית של ירושלים היא פזיזה ומסוכנת. אמנם אין סיבה למסיבה, אבל חייבים לחתום על ההתנגדות לבנייה. אני מזמינה את כולם להגיע, להירתם למאבק, וכמובן- להנות!"

המסיבה תתקיים בב-12.3.2016, 21:30, מועודון האבן/ג'וק, ירושלים