בטקס חגיגי בו נכח גם ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', נחנך ביום שישי האחרון (4.3.2016) קטע רכיבה (סינגל) חדש למטיילי האופניים של אזור הדרום- סינגל שמריה סובב אופקים.

כלים
סינגל שמריה- סובב אופקים
סינגל שמריה- סובב אופקים

לטקס, שנערך כאמור בשישי האחרון, הגיעו מאות משתתפים, רובם ככולם רוכבי אופניים מאזור הנגב והדרום, שהגיעו להתרשם מהסינגל החדש והפורח. מזג האוויר הנעים ששרר בסופ"ש האחרון אף משך מטיילים רבים להגיע לאזור לצפות בחנוכת הסינגל ולנפוש באתרים מסביב.

סינגל שמריה- סובב אופקים, הוא פרי יוזמה משותפת של קק"ל בהובלתה של טלילה ליבשיץ ממרחב דרום, קבוצת רוכבי אופקים–אחוזת נגב והמועצה האזורית מרחבים. כיום "רוכבי הדרום" הם נאמני שביל המסייעים לקק"ל בתחזוקתו השוטפת.

הסינגל מתפתל בין מרבדים ירוקים ופורחים בחורף לצד נגיעות של נוף מדברי ויוצרים מסלול טיול ובו שלל אטרקציות כמו שרידי מצודה, בארות ומערה ענקית המוסיפות להנאת הרכיבה הטהורה. לנוחיות הרוכבים, אפשר לחלק את המסלול החדש לשני מסלולים נפרדים וקצרים יותר(סינגל עוקף אופקים וסינגל שמריה).

מקק"ל נמסר כי קרן קימת לישראל מזמינה את כולם ליהנות ממזג האוויר האביבי הפוקד את הדרום בתקופה האחרונה. הסינגל החדש שנחנך מאפשר למטיילים באזור לגוון את אופי הטיול. רוכבים בכל הגילאים יכולים להגיע לסינגל החדש, לרכב בו בהנאה וליהנות מהיופי שיש לטבע להעניק.

פרטים נוספים על הקטע החדש, נקודות מומלצות לעצירה בו, ועדכונים על תנאי השטח אפשר למצוא באתר טיולי האופניים של קק"ל "מסלולי אופניים בשטח עם קק"ל",