שיא התהליך החינוכי. במסגרת התכנית "להיות אזרח", תכנית חינוכית לקראת קבלת תעודת זהות, הפועלת בשיתוף ובתיאום עם משרד החינוך, יצאו תלמידי שכבת י' מביה"ס התיכון מקיף אזורי כרמל זבולון ביגור לסמינר שנמשך יומיים בירושלים.

במהלך הסמינר, התלמידים ביקרו באתרים שונים כמו הכנסת, מרכז מורשת מנחם בגין ז"ל ובאתרים מחוללי הזדהות בירושלים המסמלים את המדינה ואת הדמוקרטיה על כל מרכיביה ועברו סדנאות בנושא אזרחות, דמוקרטיה, יהדות ועוד. ביומו השני של הסמינר, חזרו התלמידים לאזור המועצה ובשעות הערב התקיים הטקס החגיגי של הענקת תעודות זהות לתלמידים, בני 16 באולם התיאטרון "יד למגינים" ביגור .

מנהלת ביה"ס "כרמל זבולון" של המועצה האזורית זבולון, דורית טלמור שריג מציינת כי, "תעודת הזהות הכחולה שקיבלו התלמידים מסמלת את היותם חלק מבעלי הזכות המיוחדת של אזרחי מדינת ישראל, על הזכויות והחובות הכרוכים בכך. שיבתנו לארץ במהלך מאה השנים האחרונות אפשרה לעם היהודי לגבש גם זהות אזרחית, חילונית , ציונית תוך שילוב ערכים של ארון הספרים היהודי. הציווי שלקחנו על עצמנו "ואהבת לרעך כמוך" מחייב אותנו לקום כל בוקר מתוך מחשבה על הטוב בשבילי וכיצד הוא ייטיב את חייו של אחר."