"משפחות מארחות אזרחים ותיקים", בהם גם ניצולי שואה עריריים, הינה יוזמה מרגשת המשותפת ליחידה להתנדבות במחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית קרית טבעון, עמותת "שלהב"ת" ובית ספר אורט גרינברג - יוזמה אשר קורמת עור וגידים בימים אלה.

כלים
פגישת הפרוייקט "משפחות מארחות אזרחים ותיקים" בטבעון
פגישת הפרוייקט "משפחות מארחות אזרחים ותיקים" בטבעון

מדובר בשיתוף פעולה מבורך, שמילא את הצורך של מספר גופים בקהילה. מצד אחד, בתיכון אורט גרינברג, שכבת י"ב, בקרב קבוצת התלמידים שיצאה באוקטובר השנה למסע בפולין, עלה הצורך לתרום בקהילה המקומית. מעורבות בית הספר בפרויקט נולדה כיצירה של רכזת השכבה מיכל ויין בשיתוף התלמידים, שחשבו יחד מה ניתן לעשות כדי לזכור, לשמר ולתת מקום של כבוד לסיפורים של אותם הקשישים. לעטוף אותם ברגעי בדידותם ובכך לנצור את סיפורם האישי. באורט קראו לפרויקט: "פולין –מה הלאה".

מצד שני, עמותת שלהב"ת והמחלקה לשירותים חברתיים, חשבו כמעט במקביל על ייזום תכנית של ליווי אזרחים וותיקים בקהילה על ידי משפחות. נוצר קשר עם ג'וינט - אשלים במטרה להביא את גוף הידע המקצועי לפרויקט. המחשבה הייתה על ליווי קשישים עריריים אשר נותרים לבדם בסופי שבוע, ללא מסגרת או פעילות וללא נפש חיה לבלות עמה את השבת או החג. החיבור בין הגופים, נותן מענה הולם ומושלם לכול הצדדים.

מיכל ווין סיפרה כי מספר משפחות לתלמידי י"ב, הביעו נכונות לקחת חלק בפרויקט ובפגישה עם המנהלת רמה גולדווין ורכזת המתנדבים במועצה עינת רווה, הוחלט שבשלב הראשון יש לבצע ריאיון עם המשפחות. מטרת הריאיון היא להתאים, ככל שניתן, בין המשפחות לתושבים הוותיקים בקריה, בשל נושאים כמו כשרות, פתרונות של נגישות, שפה וכדומה.

מיכל וין: "תפקידינו כמורים לייצר הזדמנויות לתיקון עולם, וליצור עם הנוער נתיבים של טוב בחברה ובכך לבנות חברה מתוקנת וראויה יותר- חברה המתעלמת מזקניה עתידה ליצר שנאה וניכור כלפי העבר".

עינת רווה: "אנו מצטרפים השנה לראשונה, לפרויקט התנדבות משפחות, אשר פותח בג'וינט-אשלים ומלווה על ידי משרד הרווחה תוך התאמתו לצרכי הקהילה שלנו בקרית-טבעון. אנו, ביחידה להתנדבות, רואים בהתנדבות משפחתית מחד ובסיוע לאזרחים וותיקים מאידך, מטרה חשובה ושמחים להיות על דרך המלך להשגתה"