רוצים להתארח בגליל בצימר עם בריכה מחוממת ולשלם – כמה שתרצו? מיזם 'עוד טיפה', אחד ממיזמי התיירות שנפתחו בשנים האחרונות בגליל בסיוע פרויקט חממות תיירות גליל אותו מובילה הרשות לפיתוח הגליל מציע לאורחים – בוא להתארח אצלנו ואת המחיר בימי ראשון ועד רביעי- תקבעו בעצמכם..

מרכז הטיפול במים 'עוד טיפה'
מרכז הטיפול במים 'עוד טיפה'

דן והדר כץ עברו מהשומרון למושב שתולה בגליל המערבי לפני כ-5 שנים. "לאחר שאני ובעלי גרנו כל חיינו באזור יהודה ושומרון, החלטנו לפני כחמש שנים שאנחנו רוצים ליישב את הגליל, לגדל את ילדינו על ערכים של כבוד לאחר, אהבת עם ישראל וארץ ישראל. חיפשנו את המקום המתאים, מצאנו את שתולה ומיד התאהבנו. האנשים חמים, מכניסי אורחים, עם לב ענק. האזור יפהפה וירוק-עד, מהיפים בארץ. ישר ידענו שמקומנו כאן" מספרת הדר כץ (27) הידרותרפיסטית מטפלת בוואטסו (טיפול רוגע במים) לנשים ומתמחה בהפעלת תינוקות במים.

עם המעבר לגליל הזוג כץ הגשים חלום ופתח במושב את מרכז הטיפול במים 'עוד טיפה' "עוד בלימודים ובמהלך השנים הראשונות גיליתי שלמים סגולות מיוחדות עם יכולת להכיל, לאפשר ואף לרפא מכאובים בגוף ובנפש. תמיד חיפשתי איך לעזור לאחרים, והחיבור בין עזרה לאנשים והאהבה העזה למים, פיתח את חלום המרכז הטיפולי. את השם "עוד טיפה" בחרנו כביטוי לקשר בין טיפת המים החודרת עמוק ועושה פלאים בכוח ההתמדה, לבין המיקום של "עוד טיפה", בקצה קוצו של הגליל המערבי, כך שאם הגעת צפונה, ובכל סיבוב ועליה בדרך, תאמר לעצמך- "עוד טיפה" והגעתי...".

"המעבר של הזוג הצעיר מהשומרון למושב שתולה יחד עם הסיוע שקיבלו בהקמת מיזם 'עוד טיפה' במסגרת חממת התיירות משקף חלק מהעשייה הרבה של משרדי הממשלה בגליל בכלל והרשות לפיתוח הגליל בפרט" אמר השבוע מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל עו"ד שמי כהן, "האידיאלים שמשקפת משפחת כץ יחד עם כל בני הגרעינים ההתיישבותיים והמשימתיים הפועלים בגליל ומיזמי התיירות הייחודים לאזורנו מחממים את הלב ומראים את הפוטנציאל הרב הטמון בצפון".

כדי להקים את מיזם 'עוד טיפה', הזוג כץ נעזר בפרויקט "חממות תיירות" שמובילה הרשות לפיתוח הגליל לצד משרד התיירות ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר, פרויקט הפועל במטרה לסייע ליזמים להקים ולשדרג מיזמי תיירות ברחבי הגליל.

"בתחילת הדרך חיפשנו יועץ שיעזור לנו לחשוב איך כדאי לנו לבנות את העסק, שמענו על חממת התיירות ומיד נרשמנו, קיבלנו שעות ליווי עם יועץ שאנחנו בחרנו, במחיר מוזל ומסובסד, שעות שנתנו לנו המון עזרה ומידע, ועד היום אנחנו בקשר עם היועץ. החממה גם פתחה בפנינו מידע בנושא תיירות באזור הגליל המערבי וחשיפה לעסקים ובעלי השפעה שיכלו לעזור לנו בפיתוח העסק".

כיום, מרכז "עוד טיפה" מורכב מבריכה טיפולית פנימית ומחוממת וחדר טיפולים, במרכז מתקיימים טיפולי הידרותרפיה, חוג הפעלת תינוקות, חוגי שחייה לילדים וטיפולים מגוונים. אל מול הנוף הגלילי פתחו הזוג הצעיר גם את 'טיפת נוף' יחידת נופש זוגית מאובזרת הכוללת את הבריכה הפנימית המחוממת ולאחרונה אף יצא הזוג כץ ביוזמת 'שלישי כובע' במסגרתה מוזמנים האורחים המתארחים בצימר בימי שלישי ולשלם - כמה שירצו. תוך שבועיים התמלאו כל ימי שלישי והזוג בחר להרחיב את ההצעה לכל ימי ראשון ועד רביעי. למה? כובע..

"הרעיון הזה של נתינת אמון באחר בלי שום מחסום קסם לנו מאד. לאחר מספר חודשים של מפגש פתוח עם נופשים שהגיעו אלינו, הרגשנו שאנחנו מתחילים להבין את הערך המוסף של "עוד טיפה". גילינו שכמונו, יש לא מעט זוגות, עם ילדים/עבודה/לימודים, שקועים במרוץ החיים, שזקוקים נואשות לרגע אחד של שקט, מנוחה, ניתוק לשם התחברות מחדש, אך לא מאפשרים זאת לעצמם בשל המחירים הגבוהים. אמרנו לעצמנו, למה שלא נציע אנחנו לאותם אנשים, בואו אלינו באמצע השבוע, תנוחו, תתמלאו באנרגיות, ושלמו כמה שתרצו", מסבירה כץ. אז לא חוששים מהישראלי שינצל לרעה את ההצעה להתארח ולקבוע את המחיר? "ממש לא! אנחנו מאמינים שבדרך זו אנו משיגים שתי מטרות: גם מאפשרים לאותם אנשים את המנוחה, למלא את הצורך לשקט, עם הרעיון של "עוד טיפה"- חיבור נפש וגוף לשקט שבמים. והשנייה, מהפכנית - אמון! יכול להיות מצב שבו אדם רוכש מוצר או שירות ומשלם עליו כמה שהוא חושב. אפשר לסמוך על אדם, שיעריך מוצר/שירות, וייתן בעדו תמורה ראויה. תקראו לנו נאיביים, תמימים, אבל אנחנו מאמינים בזה! ויותר מכך, כולם מרוויחים! אין בכלל ספק.." מסכמת הדר כץ.