נשיא המדינה נפגש היום עם משלחת מנהיגות ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית. לדבריו: "התמיכה בישראל בארצות הברית, מעולם לא הייתה ואסור שתהיה, סוגיה פוליטית של מפלגה כלשהי. במהלך קמפיין הבחירות הנוכחי אני תקווה שהיחסים בין ארה"ב לישראל יישארו מעל לכל ויכוח."

 נשיא המדינה נפגש היום עם משלחת מנהיגות ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית. צילום: מארק ניימן/לע"מ
נשיא המדינה נפגש היום עם משלחת מנהיגות ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית. צילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום, יום חמישי, ט' אדר א', 18 בפברואר, עם משלחת מנהיגות ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית, במסגרת ביקורם השנתי בישראל. במהלך המפגש נשאו דברי ברכה נשיא המדינה ויו"ר ועידת הנשיאים, סטיבן גרינברג, Stephen Greenberg. במפגש השתתפו כמאה נציגים מ-51 הארגונים היהודיים המרכזיים.

"כולכם כאן מייצגים ארגונים וקהילות הגאים בעצם היותם יהודים, אמריקאים, קנדים וגאים לעמוד לצידה של ישראל", פתח הנשיא את דבריו בברכו את המשלחת, והוסיף :" קהילותיכם מהוות גשר חשוב בין ישראל לקהילות היהודיות ברחבי העולם".

"לרבים מכם יש ראיה פוליטית שונה", אמר הנשיא והוסיף: "רבים מכם תומכים במועמדים שונים וכנראה שרבים מכם יבחרו במפלגות פוליטיות שונות. אך יהיו המפלגה או המתמודד בהם תתמכו - ישנם נושאים חשובים שעליהם כולם צריכים להסכים."

"התמיכה בישראל בארצות הברית, מעולם לא הייתה ואסור שתהיה, סוגיה פוליטית של מפלגה כלשהי. במהלך קמפיין הבחירות הנוכחי אני תקווה שהיחסים בין ארה"ב לישראל יישארו מעל לכל ויכוח. על ידידיה האמריקאים של ישראל, להרגיש חופשיים להביע את זכותם הדמוקרטית ולהצביע לכל מתמודד המקובל עליהם ולדעת כי הקשר בין ישראל וארצות הברית חזק." הוסיף הנשיא.

הנשיא ציין גם את הצורך להתמודד מול האנטישמיות המתעוררת, ואמר :"עלינו לעמוד איתנים ומאוחדים במאבק באנטישמיות. אנו רואים כי ברחבי העולם יש עליה של המחלה החדשה ישנה, ועליה בתמיכה בחרם על המדינה היהודית היחידה בעולם. עלינו לעמוד איתנים מול איומים אלו, ישראל הינה חברה שלכם במאבק זה. "