בכורה בתל אביב להצגה "אות קין" - הסיפור של משפחת מלסה" של אנסמבל התיאטרון הישראלי-אתיופי הולגאב. המחזה "אות קין" נוצר בהשפעת האירועים הסוערים שעברו על הקהילה האתיופית בשנה האחרונה. המחאה, הזעם והכאב שהתפרצו בעקבות מעמדם של יוצאי אתיופיה בארץ והיחס האלים כלפיהם מצד המשטרה, השפיעו רבות על תהליך היצירה וכתיבת המחזה. בנוסף לכך, היצירה הושפעה גם מסיפורו של יוסף סלמסה הצעיר האתיופי, שנסיבות מותו נשארו מסתוריות

כלים
המחזה "אות קין" נוצר בהשפעת האירועים הסוערים שעברו על הקהילה האתיופית בשנה האחרונה
המחזה "אות קין" נוצר בהשפעת האירועים הסוערים שעברו על הקהילה האתיופית בשנה האחרונה

אנסמבל התיאטרון הישראלי-אתיופי הולגאב של בית הקונפדרציה בירושלים יעלה בבכורה בתל אביב את ההצגה "אות קין - הסיפור של משפחת מלסה" על פי מחזה ובימוי של משה מלכא, מנהלו האמנותי של התיאטרון. ההצגה תועלה ביום ה' ה-3.3.16 בתיאטרון ענבל במרכז סוזן דלל.

ההצגה מספרת את סיפורה של משפחה ממוצא אתיופי המנסה לשרוד את קשיי היום יום על אף כתם חברתי שהוטל על אחד מבניה. אבי המשפחה מחליט לנטוש ולחזור לאתיופיה , והאם ושלושת ילדיה מוצאים עצמם במדרון תלול בו מצטלבים סיפוריהם האישיים עד לסוף הטראגי . ההצגה מורכבת מחומרים ריאליסטיים ומבוצעת בסגנון תיאטרון פיזי מינימליסטי ומאופק.

השחקנים המשתתפים בהצגה הם : תהילה ישעיהו -אדגה, אימוס איינו, חלי אמרש סינקה, וטמסגן סנבטו. מוסיקה: אבטה בריהון .

המחזה נוצר בהשפעת האירועים הסוערים שעברו על הקהילה האתיופית בשנה האחרונה. המחאה, הזעם והכאב שהתפרצו בעקבות מעמדם של יוצאי אתיופיה בארץ והיחס האלים כלפיהם מצד המשטרה, השפיעו רבות על תהליך היצירה וכתיבת המחזה. בנוסף לכך, היצירה הושפעה גם מסיפורו של יוסף סלמסה הצעיר האתיופי, שנסיבות מותו נשארו מסתוריות.

תהליך העבודה על פרוייקט זה, החל משלב הרעיונות וכתיבת המחזה ועד לגיבוש ההצגה, ארך כשמונה חודשים. השחקנים, בוגרי בתי ספר למשחק וכמהים להכרה ועבודה בתחום התיאטרון, מצאו בית בתיאטרון הולגאב שבבית הקונפדרציה. למעשה, זהו התיאטרון היחיד בארץ שמאפשר לשחקנים ממוצא אתיופי להיות מי שהם, מבלי תיוג סטריאוטיפי וליהוק פלקטי וצפוי.

התיאטרון הישראלי-אתיופי הולגאב הוא מעבדת זהות חברתית, כאשר בעת החזרות נבדקים חומרים כמו קשר לעם, מעמד חברתי ושייכות למקום. המחזה מציג את סיפורה של משפחה ממוצא אתיופית להתמודד עם קשיי היום יום בארץ על אף "אות קין" שדבק באחד מבניה. זהו משל על החברה האתיופית שמנסה לבסס את חייה בישראל אבל נאלצת שוב ושוב להתמודד עם דעות קדומות שמציבות בפניה מכשולים רבים.

"אות קין" - הסיפור של משפחת מלסה" של אנסמבל התיאטרון הישראלי-אתיופי הולגאב

יום חמישי, 3.3.16, בשעה 20:00

אולם מרכז ענבל (סוזן דלל -ת"א) מרכז סוזן דלל –ת"א

רח' יחיאלי 6, , נווה צדק

לרכישת כרטיסים: טלפון: 03-5173711