באירוע הפתיחה של כנס ראשי הערים של המועצה הציונית בישראל וההסתדרות הציונית העולמית שהתקיים היום (ו׳) בירושלים אמר שר הפנים, ח"כ אריה דרעי: צריך להביא לירושלים את תלמידי ישראל, צעירים ומבוגרים

היום (ו') התקיים בעיר העתיקה שבירושלים סיור בהובלת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומפגש מיוחד של שר החינוך ח״כ נפתלי בנט ושר הפנים ח״כ אריה דרעי עם 70 ראשי רשויות. המפגש נערך במסגרת שבת ראשי ערים בנושא ״קונים כחול לבן, תוצרת ישראל״ ביוזמת המועצה הציונית בישראל וההסתדרות הציונית העולמית.

במסגרת המפגש עם שר החינוך נפתלי בנט ושר הפנים ח״כ אריה דרעי שנערך באולם ישיבת 'פורת יוסף' ברובע היהודי, אמר שר החינוך בנט כי: ״חברי הכנסת הערבים שהתחבקו עם משפחות הרוצחים הם ממשיכי דרכו של המופתי חאג׳ אמין אל חוסייני. הגישה הזאת המיתה אסון על ערביי ישראל ואני מצפה מהחברה הערבית בישראל להקיא אותם מתוכם. אם מעשים כאלו ימשכו הדמוקרטיה הישראלית תצטרך לגונן על עצמה״.

שר הפנים דרעי פנה לראשי הרשויות ואמר: ״צריך להביא לירושלים את תלמידי ישראל, צעירים ומבוגרים. אני כבר התחלתי פרויקט במסגרת משרד הנגב והגליל להבאה של ילדי בר מצווה מהפריפריה לכותל המערבי. אני זורק למועצה הציונית בישראל את הכפפה ומציע לכם להעצים את הפעילות שלכם ולהיות שותפים בפרויקט לאומי של עליה לירושלים מכל רחבי הארץ כדי שעם ישראל יחשף לשורשים שלו ולעבר המפואר שלו״.

סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל בירך את ראשי הרשויות ואמר: ״בתקופה זו יותר מתמיד, לנוכח הקולות הנשמעים בארץ ובעולם להטיל על מדינת ישראל חרם כלכלי אנו קוראים לכם להוות חלק מהותי בהפצת רוח הציונות הארצישראלית. אנו בתנועה הציונית מצרים על התנהגויות מסוג זה של חרמות ומאמינים כי בעזרתכם נמשיך לשמור על הגאווה והביטחון לטובת תושבינו״.

המועצה הציונית בישראל עוסקת בהעמקת אופייה היהודי-ציוני של ישראל, ופועלת כזרוע הפעילות של המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית ומהווה קהילה משותפת של כלל הגופים הציוניים במדינת ישראל. מבין הפרויקטים השונים: גרעין שנת השירות 'צמרת' של דתיים וחילונים; תוכנית ברית חיים המעודדת גיוס לצה"ל בקרב המגזר הדרוזי; פרויקט 'יובלים' המקיים פעילות ציונית ברחבי הקמפוסים; 60 סניפי 'אשכולות' בכל רחבי הארץ לפעילות בקרב הקהל הבוגר; ומכינה קדם צבאית עמיחי.