טקס ט"ו בשבט התקיים בגבעה "המסולעת" באגם מונפורט במעלות תרשיחא, במתחם החדש שיבנה במקום "הסיפון" שנהרס. פרויקט טבע עירוני ביוזמת ובסיוע ראש העיר מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט

כלים
צילום: שלמה שרביט ומתנדבים. מעשה בסיפון- פרויקט טבע עירוני במעלות תרשיחא
צילום: שלמה שרביט ומתנדבים. מעשה בסיפון- פרויקט טבע עירוני במעלות תרשיחא

קבוצת בני נוער וחיילים חובשי כיפות סרוגות, המשרתים ביחידות קרביות וסיירות, החליטו לבנות, בהתנדבות ועל חשבונם, דק בשמורת טבע ופינת חמד עירונית בשם "הסיפון". רשות הטבע והגנים הוציאה צו לפירוק המקום. הצעירים פנו לראש העיר לעזרה ולמרות מכתבה החריף של העירייה בנושא ביטול הצו, החריבו הפקחים את הפינה באישון לילה.

ראש העיר, שלמה בוחבוט הרים את הכפפה וכדי לפצות על האכזבה, הקצה לצעירים שטח גדול יותר בגבעה "המסולעת", ליד אגם מונפורט, גבעה משופעת בעצי ארץ ישראל ובחורש טבעי.

מדי יום שישי, בשלושת החודשים הקרובים, חיילים, בני נוער ושלמה בוחבוט נפגשים באגם עם צוותים מעיריית מעלות תרשיחא ומקימים מתחם חדש במקום הסיפון שנהרס. בנוסף, משלחת תושבים ועובדי עירייה ביקרו באזור כדי להקים את אבני היסוד לחווה החקלאית – אקולוגית, אשר מתעתדת להבנות באגם בשיתוף משרד החינוך וקק״ל.

שלמה בוחבוט, ראש העיר מעלות תרשיחא: "הקבוצה שבנתה את הסיפון בסה"כ רצתה מקום נחמד בחיק הטבע, שבו יוכלו להיפגש, לנגן ולשיר מול הנוף המרהיב. הם פנו אלי לסייע בהסרת איום ההריסה, אך לצערי היה מאוחר מדי. פגשתי את החבר'ה האלה, אוהבי הארץ ואוהבי אדם, סיירתי איתם באגם והם הסכימו לבנות יחד איתי את "המסולעת". אני מברך על היוזמה ומידי יום שישי אנו נפגשים באגם ועובדים בשטח. אני שמח על היכולת לסייע".