וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ערכה סיור בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה אווירית. את חברי הכנסת ליוו מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, בועז לוי ומנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית, עפר דורון. במהלך הדיון עם חברי הכנסת, ציינו בכירי התעשייה האווירית כי "ישראל הולכת ומאבדת את היתרון הטכנולוגי שהיה לה בתחום החלל. הם הוסיפו כי "אם ההשקעה הממשלתית בתחום לא תגדל בקרוב ל-150-200 מיליון דולר בשנה, אזי היכולת למנף את הישגי העבר לטובת דור העתיד, תימחק"

כלים
וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ערכה סיור בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה אווירית
וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ערכה סיור בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה אווירית

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר כי נושא החלל בעל חשיבות אסטרטגית, אזרחית וביטחונית, וכי המדינה חייבת לשאת בנטל. לדבריו, "הצעת החוק לעידוד השקעות הון שהגשתי, עשויה לשפר את מצבה הכספי של תע"א". מקלב הודיע כי הוא סיכם עם ח"כ יואב קיש לעמוד בראש וועדת משנה לנושא חלל. הוועדה אישרה את הקמת וועדת המשנה לנושא החלל.

ח"כ יפעת שאשא-ביטון אמרה כי עלינו להבין שהחלל נוגע לשימוש יומיומי של כל אזרח החל בתוכנות ניווט וכלה בביטחון המדינה. ח"כ יואב קיש אמר "למדינת ישראל יש כמה תעשיות שהיא יכולה להוביל. התחלנו מיתרון יחסי, בכך שהיינו מהראשונים בחלל. אולם מכיוון שמדובר בהשקעה גדולה, אני קורא לממשלה לדון בנושא ברמה הלאומית".

יו"ר הוועדה מקלב סיכם עם הנהלת התעשייה האווירית להמשיך ולדון בנושא החלל בדיון שייערך בוועדה בכנסת.