אפליקציה חדשה- "העיקר האיכר" שתושק השבוע ומיועדת בשלב זה לחקלאים, משווקים ולעוסקים בשוק הסיטונאי של ירקות ופירות (בשוק המקומי ולייצוא) תנסה להילחם בפערי התיווך

כלים
אפליקציית העיקר האיכר
אפליקציית העיקר האיכר

הבעיה המרכזית במחיר הגידולים החקלאיים לצרכן, הינה פערי התיווך. החקלאים מוכרים במחירים נמוכים למשווקים, אך אלינו, הצרכנים, המוצר מגיע במחיר גבוה בהרבה.

אפליקציה חדשה- "העיקר האיכר" שתושק השבוע ומיועדת בשלב זה לחקלאים, משווקים ולעוסקים בשוק הסיטונאי של ירקות ופירות (בשוק המקומי ולייצוא) תנסה להילחם בפערי התיווך. בעתיד- האפליקציה תעניק גם השוואת מחירים לצרכן. האפליקציה החדשה תושק במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ ערבה תיכונה וצפונית שתיפתח מחר (רביעי 20.1), הכניסה ללא תשלום.

כיצד זה עובד? האפליקציה תציג את המחירים של מועצת הצמחים (התקליט) והשוק הסיטונאי, בצורה נוחה ונגישה. בנוסף, יופיעו בה גם סטטיסטיקות על כל גידול האמורות לסייע לחקלאי בשיקול האם כדאי לו לגדל גידול מסוים ומתי.

הבשורה הגדולה של האפליקציה הינה בתחום שיתוף מחירי המשווקים. המשתמשים יתבקשו להזין את מחירי המשווק שלהם ובכך יוכלו לראות את מחירי המשווקים ולבלום את הסתרת המחירים. מלבד האפשרות לדעת מה מחירי המשווקים האחרים, המהלך יעניק שקיפות וייצר תחרות באשר לאטרקטיביות המחיר כך שהכוח יחזור ליידי החקלאי וניתן יהיה לצמצם את פערי התיווך.

הפיתוח לא נעצר כאן. בשלב הבא האפליקציה תאפשר סיוע גם לאזרחים, בכך שתציג את המחיר המומלץ לצרכן תוך התחשבות במחיר שהחקלאי מוכר והתפרנסות ראויה של כלל הגורמים בשרשרת. בכך מקווים מפתחי האפליקציה, שיהיה ניתן להוביל להורדת פערי התיווך וירידת מחירי הגידולים לצרכן.

האפליקציה תושק ותוצג לראשונה במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, שתיפתח מחר, יום רביעי ותסתיים מחרתיים (20-21.1.2016). כמו כן יהיה ניתן להוריד אותה ללא תשלום עד 10.2. ראוי לציין, כי בשלב זה האפליקציה זמינה באנדרואיד ובשבועות הקרובים צפויה להיות זמינה גם באייפון.

מלבד האפליקציה החדשנית, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית חידושים רבים בתחום החקלאות, מים, גינון, מיכון, אנרגיה סולרית ופיתוחים של זנים חדשים בענף הירקות, פירות, עשבי תבלין, החקלאות הימית המתפתחת בישראל, כלי רכב חקלאיים ורכבי שטח מדגמי 2016 ועוד.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.