ורה קנבסקי, תושבת העיר מעלות תרשיחא, קטפה את המקום ה-7 והמכובד; קבוצת קדטים מעורבת הגיעה למקום הראשון, אחרי קרב צמוד עם אסטוניה

אליפות גביע העולם לקדטים התקיימה השנה בקופנהגן, דנמרק. בתחרות, המהווה הכנה לאליפות אירופה בסייף לאומות, השתתפו כ-400 סייפים מ-32 מדינות. לנבחרת ישראל הצטרפו שתי נציגות ממועדון הסיף מעלות תרשיחא: ורה קנבסקי וניקול גברילקו, שהפגינו ביצועים מרשימים.

קנייבסקי קטפה את המקום ה-7 והמכובד מתוך 160 בנות ובתחרות מעורבת לנערים ונערות, שהתקיימה לראשונה בהיסטוריה בקונצפט זה, זכתה הנבחרת הישראלית במקום הראשון. הקבוצה הורכבה משני נערים מירושלים ומשתי הבנות ממעלות תרשיחא: קנבסקי וגברילקו, אשר יחד גברו על קבוצות מעורבות מאנגליה, יפן, איטליה, ארה"ב ובגמר גברו על הקבוצה מאסטוניה. הישג זה היווה קפיצת מדרגה משמעותית לקדטים של הנבחרת בכלל ולבנות ממעלות תרשיחא בפרט .

מועדון הסיף מעלות תרשיחא, בהובלת המאמן יעקב פרדמן, נוסד לפני למעלה מ-20 שנים והוכיח את עצמו הן ברמה המקצועית והן בכמות המשתתפים. היום מתחנכים במועדון כ-70 ילדים במסגרות גיל שונות והוא נחשב לאחד החזקים בארץ ובעולם. נוסף על כך, מזה עשור מארח מועדון הסיף מעלות תרשיחא את תחרות גביע העולם, אליה מגיעות נבחרות מרחבי הגלובוס.

יעקב פרדמן, מאמן הנבחרת מזה 35 שנים: "המועדון שלנו היום מחנך את טובי הסייפים בארץ. יש לנו במעלות תרשיחא מערכת שפועלת בבית הספר נתיב מאיר ובו אנו מכשירים את דור העתיד. סיף הוא ספורט ייחודי בנוף הישראלי ואני גאה בהישגים המרשימים של החניכים שלנו. לפנינו אליפות הנוער לקדטים שתתקיים בסרביה ואליפות העולם שתתקיים בצרפת בחודש מרץ ובימים אלה אנו מתאמנים לקראת שתי תחרויות חשובות אלה. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ולראש העיר על שיתוף הפעולה ועל התמיכה שהעירייה נותנת למועדון שלנו".

ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, בירך את המאמן יעקב פרדמן ואת הסייפות ורה קנבסקי וניקול גברילקו והעניק להם תעודות הוקרה והודה לסגנו, יורי קוצ'ר, על תמיכתו בספורט הסייף העירוני ועשייתו המסורה למען הקבוצה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ