ח"כ דב חנין על מימוש ההסכם עם איראן: "מפחיד לדמיין לאן ניסו לגרור את העולם מנהיגים כמו נתניהו שמסוגלים לחשוב רק על פתרונות צבאיים"

ח"כ דב חנין הגיב היום בעמוד הפייסבוק שלו להצלחת ההסכם עם איראן ותקף את נתניהו על שימוש בנושא האיראני לצרכים פנימיים וקידום בלתי אחראי של האופציה הצבאית שהיתה עלולה להוביל למלחמה כוללת. לדבריו: "במשך שנים נתניהו השתמש באיום הגרעין האירני כתירוץ כדי לא לעסוק בשום דבר אחר. בשלב מסויים הוא כמעט גרר אותנו למלחמה כוללת בעניין. אז אתמול התברר שבאמצעות הסכם ובלי אף הרוג אפשר ליצור מחוייבות בינלאומית ואפשר לעשות שינוי ממשי.

אפשר וצריך ללמוד מזה שבניגוד למה שנהוג לחשוב אצלנו בממשלה - יש גם פתרונות פוליטיים והם אפילו אפקטיבים יותר. מפחיד לדמיין לאן ניסו לגרור את העולם מנהיגים שמסוגלים לחשוב רק על דרכים צבאיות לפתרון בעיות.

ביבי השתמש באיום האיראני כדי לא לקדם שום פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. גם לעניין הזה ראשי מערכת הביטחון אומרים שנים שאין פתרון צבאי. אבל ממשלת נתניהו ממשיכה ללכת עם הראש בקיר ולחשוב שמה שלא עבד בכוח יעבוד עם יותר כוח. ויותר ויותר הרוגים.

ועכשיו שהוסר האיום האיראני, האם ראש הממשלה שלנו יתחיל באמת לעסוק בחיים עצמם? בעוני וביוקר המחייה? בהעדר האופק המדיני לסכסוך עם הפלסטינים? ובשאר הבעיות האמיתיות שלנו כאן? אני בספק. ביבי תמיד ימצא איראן חדשה כדי שלא נשים לב כמה אין לו תשובות לבעיות שלנו.".