יותר ויותר יצרני מזון מצביעים בשבועות האחרונים על טרנד מעניין שהגיע לישראל ממדינות אחרות בעולם: במקום לארוז את מוצרי המזון בקרטונים רגילים ועמידים, כולם עוברים לאריזות מעוצבות וממותגות. המשמעות של הטרנד מרחיקת לכת ולכן כדאי לעצור ולעקוב אחר המאפיינים שלו. מעבר לכך, יש השלכות כלכליות לעיצוב מחדש של אריזות ומוצרי מזון. האריזות משפיעות על כל התהליך הלוגיסטי והן נדרשות לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. אלו הקריטריונים הנקבעים על ידי משרד הבריאות והם מחייבים יצרניות מזון בכל הארץ.

כלים

איך מזהים אריזות קרטון ממותגות?

הטרנד החדש של אריזות קרטון מעוצבות למשלוחים של מזון בא לידי ביטוי במספר דרכים. ראשית, בזכות הטרנד הזה אפשר ממש לראות את ההבדל בין קרטונים לאריזה של מוצרים שונים. היום כבר לא מסתפקים באריזה סטנדרטית לכל מוצרי המזון והחברות. כל חברה בוחרת כיצד לייחד את עצמה ולעצב אריזה שעולה בקנה אחד עם המסר השיווקי שלה. שנית, האריזות מעוצבות כדי לספק אינפורמציה. חברות המזון מנצלות את האריזה וכותבות על חומרי הגלם, תהליך הייצור וסוג המרכיבים. זה הופך את האריזה לפריט חיוני עבור הלקוחות והצרכנים שמתלבטים בין מוצרי מזון. קל לזהות את האריזות הממותגות לפי הגודל, הצבעים ואיכות החומרים. אלו קרטונים עמידים וחזקים שניתן גם לשמור בקירור או להקפיא במהלך המשלוח.

איך מעצבים קרטונים לאריזה?

אריזות קרטון מעוצבות דורשות שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע מנוסים. העיצוב מתבצע רק לאחר הגדרת מטרות וזיהוי הצרכים של קהל היעד. עיצוב של קרטונים מסוימים לממתקים או למזון של ילדים לדוגמא, ייראה אחרת לגמרי מעיצוב שמתמקד במוצרי מזון רפואיים או במאכלים לקשישים ומבוגרים. העיצוב אמור להדגיש את היתרונות של מוצרי מזון מסוימים ואת הייחודיות שלהם. רק כך ניתן להשתמש בעיצוב מבלי לוותר על הבולטות של האריזה או הקרטונים. הטרנד החדש שהגיע לישראל מחייב חברות שמתמחות בייצור קרטונים להציע אריזות ברמה גבוהה. לכל חברה יש מחלקת עיצוב ומשאבים רבים מושקעים במיתוג ובבחירת החומרים. ניתן לעצב אריזות מקרטונים רגילים או עבים במיוחד, לשלב בין סוגים שונים של אריזות לטובת סדרת מוצרי מזון ולערב את נציגי חברות המזון על מנת לשמוע עצות והמלצות. המיתוג על האריזה מלווה את המוצרים לאורך זמן ולעיתים קרובות הוא גם משפיע על נתוני המכירות. אריזות ממותגות בולטות על המדף והן מושכות את העין. הן אטרקטיביות גם במשלוחים ואפשר להשתמש בהן בתור פלטפורמה שיווקית. המיתוג על האריזה צפוי להפוך בעתיד הקרוב לחלק בלתי נפרד מתחום המזון והמשלוחים. חברות מזון שרוצות להישאר מעודכנות חייבות להבין את זה ולהשתמש ביתרונות הבולטים. רק כך ניתן לעצב את אריזות המזון בצורה איכותית וגם לשמור על טריות המוצר והמרכיבים.