הסכסוכים שאושרו היום (ה') נוגעים לעובדי חברת התעופה אייר-פראנס ק.ל.מ וחברת אגד. הרקע בשני המקרים: מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי חדש

כלים

הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות, בראשות ג'יהאד עקל, אישרה היום (ה') סכסוכי עבודה חדשים ב-Air France–KLM ובאגד.

סכסוך העבודה בחברת התעופה Air France- KLM הוכרז בעקבות מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי חדש בחברה, על רקע כוונת ההנהלה לבצע רה-ארגון ופיטורי עובדים. נזכיר כי לפני כחודשיים הודיעה החברה על תחילתו של תהליך ארגון מחדש בתחנת החברה בישראל ועל כוונתה לפטר 17 מתוך 27 עובדי הסניף.

במסגרת ניסיונות ההידברות בין ההנהלה לבין נציגות העובדים וההסתדרות, הוסכם על כניסת הצדדים למו"מ אינטנסיבי על מנת להגיע לפתרון מוסכם באשר להיקף הפיטורים ובנוגע לחבילת הפרישה שתוענק לאלה אשר יאלצו לעזוב את החברה.

מאז ועד היום התקיימו 3 פגישות בלבד שבסופן הודיעה ההנהלה כי אין בכוונתה להיכנס למשא ומתן לעניין גובה הפיצויים. סירובה של החברה לנהל מו"מ כולל, תוך הקשחת עמדותיה, הובילו לכשלון השיחות ועומדים בבסיס הסכסוך הנוכחי.

סכסוך עבודה נוסף אושר היום בחברת אגד ומקיף כ-4,500 עובדים. העילה המרכזית לסכסוך היא מבוי סתום בדיון להסדרת תנאי שכרם של העובדים, המתבצע כחלק מהמו"מ להסכם קיבוצי חדש בחברה.

דרישת ההסתדרות היא לבטל את ההחרגה שקבע משרד התחבורה, ולהבטיח כי שכרם של נהגי אגד לא יפחת מ-39 שקל לשעה, בדומה ליתר מפעילי התחבורה הציבורית. המו"מ בין הצדדים הגיע למבוי סתום, עקב הצעתה חסרת תום הלב של ההנהלה כי העובדים יממנו את עדכון שכרם, באמצעות ויתור על זכויות המגיעות להם, כגון תשלומי פרמיה או שכר בגין עבודה בשעות הלילה.