לפיד במכתב לראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה: " אני כותב לכם מתוך תחושת דחיפות עמוקה הנובעת לא רק מן המתפרסם בימים אלה בתקשורת, אלא גם מן המידע אליו שלושתנו חשופים – אתם מתוך תפקידיכם, אני מתוך ועדת המשנה למודיעין של ועחו"ב. החומר הגלוי והחסוי שנחשף בשבועות האחרונים מעלה שאת מעגלי האלימות וההסתה של הטרור היהודי כבר אי אפשר לייחס רק לכמה עשרות בני נוער "מנותק" החיים בנקודות יישוב ידועות. סביב הצעירים האלה יש מעגלי תמיכה רחבים יותר אידאולוגית, פוליטית, סביר להניח שגם מבצעית. מעל לכל דבר אחר, ברור היום שאי אפשר לטפל בתופעות הטרור היהודי מבלי שיהיה טיפול שב"כ ומשטרה רחב יותר בהסתה המובילה אליו."

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד שלח היום מכתב בהול לראש השב"כ יורם כהן ולמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בנושא הטרור היהודי. לפיד התייחס לצורך הדחוף בפעולה: "הטרור היהודי לא צומח בחלל ריק".

לפיד: "הוצאתי הבוקר מכתב למפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך ולראש השב"כ, יורם כהן, בתביעה להרחיב את החקירות במעגלים הראשונים של ההסתה הנוראה שגורמת לתופעות כמו חתונת השנאה שראינו אתמול ולטרור היהודי. הטרור היהודי לא צמח בחלל ריק. אני הייתי בגוש עציון עם רבנים מיש"ע אחרי הרצח הנורא של עלי דאוובשה ואמרו שם אנשים בגלוי אנחנו הרי יודעים מה הרב גינזבורג אומר לתלמידיו, אנחנו יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידיו. אנחנו יודעים מה נאמר בבתי הכנסת. כמי שתומך בגושי היישובים אני קורא להתיישבות לצאת במאבק נגד הטרור היהודי ובהסתה שמובילה אותו. שום דבר לא צומח בחלל ריק. שום עשבים שוטים לא צומחים מעצמם. צריך ללכת ולהרחיב את מעגלי החקירה, להרחיב את המודיעין, לבצע מעצרים רחבים ולהרחיב באפן ניכר את החוק למניעת הסתה. יש פה התקפה ישירה על הריבונות הישראלית והריבון צריך לקום ולהגיד עד כאן"

לפיד התייחס במכתבו גם להתקפות הבזויות כלפי השב"כ על רקע פרשת דומא: "אתם ואנשיכם עושים עבודת קודש. מכורח הנסיבות, רוב גדול של פעילותכם אינו מקבל נופך ציבורי. אני יודע, ואתם יודעים שאזרחי ישראל חבים לכם חוב גדול ותודה עמוקה שלעולם לא תקבלו. ושללא העבודה הבלתי נגמרת שלכם במאבק בטרור האסלאמי הקיצוני ובביצור בטחונה של ישראל לא היינו יכולים להמשיך להתקיים כאן. "

בעקבות הפצת תמונות ברשתות החברתיות ובמיילים של ח"כ יואל רזבוזוב - של לפיד ואביו במדי נאצים עם הכיתוב " משפחת לפיד ההיטלריסטים של מדינת ישראל וצריך להילחם בהם" הגיש לפני מספר דקות ח"כ יואל רזבוזוב תלונה במשטרה כנגד הסתה ואיומים על חיו של לפיד.

על רקע האיומים והתמונות אמר לפיד: "אני לא אתן לזה להפחיד אותי. לא מדובר בי מדובר באזרחי מדינת ישראל. ההסתה הפרועה שמשתוללת כלפי נבחרי ציבור, כלפי כוחות הביטחון הם איום על עצם קיומה של המדינה. אני אמשיך לפעול לביצור שלטון החוק ולמלחמה במי שיעז לזרוק אבנים על חיילי צה"ל, להסית נגד נשיא המדינה, לאיים על השב"כ ולפגוע בדמוקרטיה הישראלית."

ח"כ יואל רזבוזוב שהגיש את התלונה במשטרה: "תמונות והמילים שקיבלתי כהודעה פרטית בפייסבוק היא הסתה מסוכנת. זוהו גילגול של אותה הסתה שכבר הביאה אסון במדינת ישראל, ושעכשיו היא באינטרנט וברשות החברתיות. אסור לתת לקיצוניים להרים את הראש ולהשתמש בכלים הטכנולוגיים שבידם בכדי לעשות כל מה עולה על רוחם. לכן, פניתי למשטרת ישראל שתטפל באותם גורמים קיצוניים. חייבים לשים סוף להסתה לפני שיהיה מאוחר מדי".