השר אורי אריאל במפגש עם ארגוני צער בעלי חיים: "בקרוב דירוג כוכבים למשחטות ובתי מטבחיים על יחס לבעלי החיים" חמישה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד ולאחר שפעל לקדם את נושא צער בעלי החיים קיים היום שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל מפגש עם כ 30 נציגים של ארגוני צער בעלי חיים ברחבי הארץ

כלים

המפגש התקיים במשרד החקלאות בבית דגן ובמהלך המפגש דנו השר וגורמי המקצוע הבכירים במשרד בשורה של נושאים אותם העלו הארגונים, ביניהם: ייבוא עגלים חיים, עיקור וסירוס חתולי הרחוב, פינות חי במערכת החינוך, הקמת מוקד צער בעלי חיים, הקמת כלביות ממשלתיות ועוד. בסיום המפגש נקבע כי יתקיים מפגש נוסף בחודש מרץ הקרוב למעקב הנושאים.

השר אריאל הודה לנציגי הארגונים על שיתוף הפעולה השוטף מאז כניסתו לתפקיד וביקש כי הקשר ימשיך ואף יתחזק. השר אריאל עדכן את הנוכחים כי התיקון לחוק צער בעלי חיים שמוביל המשרד יובא ב 19 לחודש לאישור לקריאה שניה ושלישית בועדת החינוך וימים ספורים לאחר מכן לאישור סופי במליאת הכנסת. השר הוסיף ועדכן על ביקורי הפתע שהוא ערך ומתכוון לערוך בבתי המטבחיים והמשחטות והוסיף כי בתוכנית העבודה יתקיימו גם ביקורי פתע בכלביות על מנת לעמוד מקרוב על אכיפת החוק ורווחת בעלי החיים.

השר אריאל הודיע לארגונים על תוכנית חדשה שמקדם המשרד לפיה יבוצע דירוג כוכבים למשחטות ובתי המטבחיים: "אנו נקיים מעקב ובדיקה על פי תקנון ופרמטרים ברורים, מעבר למינימום הנדרש, ונפרסם לציבור את דירוג היחס של המשחטות ובתי המטבחיים כלפי בעלי החיים במקום ושמירתם על צער בעלי החיים" השר הוסיף ואמר כי הדירוג יהיה מכוכב אחד ועד חמישה והציבור יוכל לבחור לרכוש מוצרים מחברות השומרות על צער בעלי החיים.

השר אריאל התייחס לנושא הצבת המצלמות במשחטות ובתי המטבחיים ואמר : "הוריתי על הצבת מצלמות גם במשחטות ואפשר לעדכן כי אחרי בחינה ראשונית מוכנת כעת הצעה טכנית וכספית להצבת מצלמות חכמות - מצלמות היודעות לזהות ע"פ פרמטרים מסוימים פעולה חריגה ושליחת התראה למוקד. נבצע פיילוט שיבדוק את ההיתכנות הטכנולוגית כבר בתקופה הקרובה לקראת הצבה בכל הארץ. המצלמות ישדרו למוקד של יחידת הפצו"ח במשרד החקלאות בצירוף מפקח של השירותים הווטרינריים".

בפני הנוכחים סוכם בהצלחה גם קמפיין הכפרות אותו הוביל משרד החקלאות לפני יום הכיפורים. סרטון ויראלי באינטרנט שבו צפו מעל 800 אלף איש לצד פרסומות ברדיו ובעיתונות כאשר נוצר שיח משמעותי בעניין בתקשורת וגם ברשתות החברתיות. השר אריאל הוסיף ועדכן כי יופקו לקחים לקראת קמפיין דומה גם שנה הבאה.

השר אריאל סיכם את הכינוס ואמר נכנסתי לתפקידי לפני כחצי שנה עם כניסתי נושא צער בעלי החיים עומד בראש סדר העדיפות של המשרד. היהדות רואה בצער בעלי-חיים דבר חמור ופסול מעיקרו. נכון שהחוק של המדינה מכניס את זה למסגרות נכונות ומתאימות, יש מקום לשיפורים – אבל הדבר מתחיל מהיותנו יהודים ומאמינים. אני רוצה להודות לכל הארגונים כאן על ההגעה ושותפות הדרך. אנחנו נמשיך ונקיים מעת לעת מפגשים שכאלו כדי לעמוד על המצב ולראות כיצד אפשר לשפר.

אתי אלטמן, דוברת ומייסדת תנו לחיות לחיות בירכה על הפגישה: התרשמנו משינוי הגישה ומהאוזן הקשובה של שר החקלאות לסוגיות הרבות והקשות שעל הפרק, ונמשיך לעבוד עם המשרד בתקווה לשינוי המצב בשטח. המציאות המסויטת של החתולים, הכלבים, האפרוחים והעגלים בישראל, מחייבת פעולה נחושה ודחופה. 15,000 האנשים שצעדו במוצאי שבת בת"א מייצגים את רוב אזרחי ישראל העוקבים אחרי פעילות המשרד בנושא.

אלה אבין מזכ"ל ארגון נח (ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי-חיים) סיכמה ואמרה: הדגשנו בפני השר השר אריאל את נושא ההזנחה והתעללות בבעלי חיים בפינות חי במערכת החינוך, הטיפול לקוי בחיות חסרות בית והעדר שקיפות לציבור בחלק מההסגרים העירוניים, ופיקוח על בתי גידול של חיות מחמד. אנו רוצים לברך את השר אריאל על הגישה ועל הנכונות לפעול למען הגנת בעלי החיים, ולעלות את הנושא לסדר עדיפויות גבוה במשרדו. אנו רואים בשר אורי אריאל שותף אמיתי לדרכינו למען הגנת בעלי החיים".