מאז ימי קדם השתמשו בצמחים להתמודדות עם בעיות רפואיות שונות. אלוורה היא צמח מרפא מוכר בעל סגולות מרפא ידועות אשר הפכו אותו לפופולארי לשימוש במגוון ווריאציות כגון משחה או משקה אלוורה. אם בכוונתכם לצרוך את הצמח בדרך זו או אחרת, חשוב שתדעו כיצד הוא יכול לתרום לאיכות החיים ולשמירה על הבריאות.
מהן התכונות החיוביות של אלוורה וכיצד להשתמש בה בדרך אפקטיבית כך שתענה על הצרכים הרפואיים שלכם? כל המידע החשוב בכתבה שלפניכם.

כלים

 

סגולות המרפא של האלוורה - לשמירה על העור ולטיפול בכוויות

נתחיל בסקירה קצרה של ההשפעות הרפואיות החיוביות שיש לאלוורה. הצמח בעל השפעות נוגדות חמצון עוצמתיות ותכונות אנטי בקטריאליות ולכן הוא יעיל במיוחד לצרכים של ריפוי פצעים וטיפול בזיהומים.
הצמח מכיל למעשה תרכובות של פוליפנולים המסייעות בעיכוב צמיחת החיידקים שעשויים לגרום לזיהומים וגם יכולות לסייע בהאצת ריפוי של פצעים ובעיקר של כוויות וכוויות מהשמש.
זו הסיבה שרבים משתמשים באלוורה לאחר חשיפה ארוכה בשמש לצורך הרגעת העור. האלוורה יכולה לסייע בהפחתת זמן ריפוי הכוויות וכן להפחית סיכוי של גרד ואדמומיות בעקבות היווצרותן של כוויות.
לצמח המרפא גם השפעה חיובית על טיפול בעור ושמירה על ניקיון ורמת הלחות שלו, כיוון שהוא אוגר מים ולכן הוא מהווה קרם לחות נהדר הן לעור הפנים והן לעור הגוף.
הצמח נודע בשימוש שלו גם בקרב הסובלים מאקנה פצעי בגרות היות והוא יכול לסייע בהתמודדות עם עור מגורה בעקבות היווצרותה של אקנה.

איך אלוורה מסייעת בקידום בריאות הפה?

לצמח יש גם השפעה חיובית על בעיות בריאות בפה ושמירה על החניכיים בהתמודדות עם עששת וכן הפחתת הצטברות של רובד דנטאלי על השיניים. היא מסייעת גם לטיפול בכיבים בפה שנוצרים מתחת לשפה או בתוך הפה ויכולה לזרז את תהליך הריפוי וכן לסייע בהתמודדות עם הכאב הלווה להיווצרותם והופעתם של כיבים אלה.
אלוורה יכולה לסייע גם בטיפול בעצירות ובפעילות יעילה וטובה יותר של המעיים ולהקל על מצב של צרבת ועוד בעיות שקשורות למערכת העיכול ולשמירה על תפקוד תקין שלה לאורך זמן.
ישנם מחקרים המעידים על כך שהצמח יכול גם לעכב את היווצרות חיידקי ההליקובקטר פילורי במערכת העיכול העלולים לגרום להופעת כיבים.
מחקרים שונים אף הראו שצמח מרפא זה יכול לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2. כמו כן, ישנן עדויות שהצמח יכול לסייע בהתמודדות עם סדקים אנאליים.

כיצד אפשר להשתמש באלוורה? מקרם ועד מיץ

ישנם חלקים שונים בצמח בהם משתמשים לצרכים רפואיים כמו מהעלים ועד העיסה שמתחת לעלים.
כדאי לדעת שקיימים סוגים שונים של שימוש באלוורה כאשר רבים מכירים את הג'ל השקוף של צמח זה המכיל את התרכובות הביו אקטיביות של הצמח לרבות מינרלים, חומצות אמינו, ויטמינים ונוגדי חמצון. נהוג להשתמש בצמח המרפא גם כמיץ אלוורה במיוחד כשטיפת פה לצורך הפחתת רובד על השיניים. אלוורה יכולה להיות יעילה גם בהסרת החיידק המייצר את הפלאק בפה.
לכן מיץ אלוורה או מי אלוורה יכולים להוות חלופה יעילה לשטיפת פה.
ניתן למצוא את הצמח כמשחה, ג'ל, כמוסה או מיץ הבטוח לשימוש פנימי כל עוד מדובר במותג אמין בתחום. כדאי תמיד לבחון כיצד הגוף מגיב לאלוורה ולבחון את האפקט תחת ביקורת ולעקוב בזהירות רבה אחר אופן השימוש והמינון.
בכל מקרה, על מנת לצרוך אלוורה בדרך הנכונה והיעילה ביותר עבורכם במינון הנכון באינטראקציה עם תרופות ועל רקע בעיות רפואיות שונות יש להתייעץ עם רופא.