לא מעט אנשים מבקשים לרכוש דירה, מאסו בתנאי השכירות, מבקשים להתחיל לשלם משכנתא ולדעת שהבית שבו הם גרים הוא שלהם, ללא שום תלות בחוזה שכירות. עם זאת, לצד הרצון ישנה המציאות, והיא שלרבים חסר הסכום הדרוש. מה עושים - כיצד לא מתייאשים? מוזמנים לגלות מגוון אפיקי מימון אפשריים

יש דבר כזה - מימון 100%

ידוע שעל מנת לקבל משכנתא זקוקים להחזיק במינימום 30% מסך ערך הנכס ואף ידוע שלפני כמה שנים המצב היה אפילו יותר קשוח - אנשים נדרשו להחזיק בסכום של 50% מסך ערך הנכס. עם זאת, כיום יש מצבים שבהם ניתן להשיג מימון של 100%. רגע לפני שנעצור להסביר במה מדובר, נציין שעומדים בפני פיתוי שעשוי להוביל למפלה כלכלית רצינית, כך שאין למהר להתפתות, גם אם זה אומר שהוויתור מונע מכם כל סיכוי לרכוש דירה בחמשת השנים הקרובות. בכל זאת מבקשים להבין כיצד זוכים להשיג 100% מימון? ובכן לבנק אין זה משנה מהיכן מגיע ההון שמצוי ברשותכם, ועל כן ניתן לקחת הלוואה עבור כל מטרה. הלוואה מסוג זה ניתן להשיג מהבנק, מחברת הלוואות פרטית, מחברות האשראי וכדומה.

ממשכנים נכס נוסף ויוצאים לדרך

אופציה נוספת שמאפשרת לקבל מימון 100% היא למשכן נכס נוסף. שנרחיב? ובכן לשם כך יש למצוא בן משפחה (אל תערבו בכך חברים) שיש ברשותו נכס ששייך לו ושנטול מחובות. פה ראוי לקחת בחשבון שאם לא בטוחים ב100% שתעמדו בתנאי ההחזר, פשוט הימנעו מכך. המשמעות של אי עמידה בתשלומים היא שאותם בני משפחה שהסכימו להסתכן, עתה נדרשים לשלם בעצמם את ההחזרים. פה ראוי לחזור ולציין שמימון 100% אולי מפתה, אך באותה נשימה גם מסוכן, במיוחד אם ערך הנכס צונח. במקרה זה ערך המשכנתא עשוי להיות גבוה מערך הנכס. מה כן בטוח? שאין למהר לקבל החלטה טרם בוחנים מהי תמונת המצב הכללית.

הזמן לעשות סדר במגירות הבנקאיות

לרבים מאתנו יש מערום מפוזר של פיקדונות, חסכונות, קרנות וחובות אישיים שטרם נגבו, ורבים מאתנו לא תמיד מודעים מה בדיוק קיים וכמה כסף יושב בכל "מגירה". אז לפני שרוכשים דירה, זהו בדיוק הזמן לעשות סדר, ולשם כך אין צורך לקחת יום חופש, אלא פשוט להיעזר ביועצי הבנק, אלו שיודעים לאתר את סך החסכונות שלכם. באותה הזדמנות נציין שמוטב לברר מהם תאריכי היציאה, ואלו אופציות משחק נוספות קיימות עבור מינוף הסכומים הקיימים. טיפ לדרך? לא תמיד נכון למהר לפדות חסכונות.

חוצפה ישראלית תמיד עוזרת

לא מעט אנשים יודעים שבעוד שנים אחדות הם צפויים לקבל ירושה נאה, כזו שלו היו מקבלים כיום, היא הייתה ממצבת אותם במקום אחר לגמרי - משפרת את תנאי לקיחת המשכנתא. מכאן שאם מרגישים בנוח, ניתן לבקש בצורה נעימה לקבל כבר עתה את הסכום העתידי, כל עוד ניתן לתת חיבוק ולהביע הערכה.

מעבר למחיר הדירה - היו מודעים לסך העלויות הנוספות

לבסוף נציין שאם אכן מתכננים לרכוש דירה ואם כבר התחלתם להציץ בקטגורית דירות למכירה ברעננה (או בכל יעד רצוי אחר), מוטב לדעת כי תכנון מקצועי של תזרים מזומנים בהחלט הכרחי, כאשר השלב הראשון הוא להבין מהו הערך הכולל של הדירה ומהן סך ההוצאות. יש להבין שאומנם לכל דירה יש מחיר, אך מאחורי כל רכישה גם יש הוצאות נוספות, כגון דמי הסכמה למינהל מקרקעי ישראל, היטל השבחה, מס רכישה, עלויות מעבר, דמי תיווך, עלויות שיפוץ, שכר