ייצור חשמל באמצעות חומרי אנרגיה דוגמת פחם או מזוט, כפי שמקובל בישראל, מזהם את האוויר והסביבה. המגמה המסתמנת בישראל, ובעצם, ובארצות צורכי אנרגיה רבה היא לצמצום השימוש בהם לטובת אנרגיה סולארית ואחרת שאיננה מזהמת. בישראל שטופת השמש ניתן להפיק אנרגיית שמש ביתר יעילות בגלל ימי השמש הרבים בה, ואכן, הממשלה מעודדת מגמה זאת על ידי חוקים הנחקקים מעת לעת. לדוגמא: החוקים הותיקים המחייבים הקמת דודי שמש לחימום מים. בשנים האחרונות המגמה מתרחבת לניצול חום השמש לייצור חשמל על ידי התקנת מערכת אנרגיה ירוקה המבוססת על טכנולוגיה חדשנית. עלות ההתקנה מוטלת על בעל הבית אבל מיד עם חיבורה למערכת החשמל אין ליוזם אותה הוצאות כספיות בגין חשמל.

כלים

 

מערכת שמספקת את כל צרכי החשמל הביתי

המערכת מספקת את כל צורכי הבית. צריך לציין, כי הוצאות הבית הממוצעות השנתיות עבור חשמל הינן גבוהות וכל מי שחוסך כסף זה יכול להפנותו למטרות חיוניות אחרות. המדינה מעודדת הקמת מיזמים אלו בדרך חשובה אחרת, ובין היתר, מאפשרת למכור עודפי ייצור חשמל לחברת החשמל, כך, שלאורך זמן ניתן יהיה לכסות את ההשקעה ואף להרוויח. בעל הבית יכול למכור חשמל סולארי גם לגוף שלישי והדבר תורם לגמישות ניצול  העודפים. המערכת חייבת להיות מוקמת על גג חזק ויציב, שטוח או אלכסוני יצוק, גג רעפים המותקן על גג יצוק ועוד. בישובים חקלאיים ניתן למצוא אותה על מבנים חקלאיים בעלי גגות יצוקים עם שטח רחב. האנרגיה החשמלית המופקת שם רבה יותר בגלל גודלה.

מערכת פוטו וולטאית כזאת הינה בעלת טכנולוגיה המסוגלת לנצל את חום השמש.  התאים בפאנלים מורכבים ממוליכים למחצה ובעיקר מצורן וממירים את הפוטונים מקרני השמש לאנרגיה חשמלית. יש צורך לתכנן היטב את המערכת ולהתקינה בזווית נכונה לשמש כדי שתצליח לקלוט את מרבית קרניה לאורך היום. תחזוקתה איננה מסובכת וכל לקוח יקבל הוראות תחזוקה מתאימות. עלות התקנת המערכת איננה גבוהה, יחסית, לזמן שעובר עד שהיא מתחילה להחזיר השקעתה. הרווח האחר הוא כמובן בתרומה לשמירה על הסביבה. קיימים מחקרים הקובעים שכל פגיעה  מקומית במדינה אחת משפיעה על הסביבה הקרובה אבל גם בעלת השפעה מצטברת בעולם כולו. כך, שככל שייעשה שימוש רחב יותר באנרגיות השמש ואנרגיות אחרות שלמעשה, אינן מתכלות, כך ייטב.

שירותים נלווים המסופקים בידי החברה המתקינה

החברה המתקינה מספקת  שירותים נלווים נדרשים החוסכים התעסקות בירוקרטית מול הרשויות השונות.  היא תבצע תיאום מולן הכולל הסדרת נושאי רישוי, חיבור לחברת החשמל, איסוף ניירת נדרשת ועוד. המטרה המוצהרת היא שירות מקיף המסייע לכל מתלבט לקבל את החלטה להקמת מערכת פוטו וולטאית על גג ביתו. מומלץ ליצור קשר עם חברה בעלת מוניטין בתחום. היא בעלת ידע מקיף וניסיון מצטבר בהקמת מערכות אלו ובטיפול בנושאי רגולציה מעיקים. היא תספק ייעוץ נדרש, תתקין את המערכת בצורה מקצועית, תבצע תחזוקה ותתקן תקלות העלולות לצוץ מעת לעת.