הקינואה מוכרת לנו עקב הפופולריות שלה בקרב האוכלוסייה בעולם. היא נטולת גלוטן, עשירה בחלבון ומכילה את כל תשעת חומצות האמינו. הקינואה עשירה בסיבים תזונתיים ובשלל ויטמינים ומינרלים שתורמים למערכת החיסונית שלנו. יש אינספור מתכונים לקינואה - סלטים, קציצות, לחמים, פסטות ועוד... אז מה כל כך בריא בקינואה?

כלים
קינואה
קינואה

 

היתרונות באכילת קינואה

משקל - הקינואה דלת קלוריות (120 קלוריות ל 100 גרם) ולכן נפוצה ומומלצת בתפריטי תזונה יום יומיים. על כל 63 קלוריות של קינואה יש גרם שומן בודד. חלק נכבד מחומצות השומן שנמצאות בה הן בלתי רוויות ותורמות לשמירה על בריאות הגוף. הקינואה היא בעלת אינדקס גליקמי נמוך, עתירה בסיבים תזונתיים ועוד... היא מסייעת בהגברת המטבוליזם וגורמת לתחושת שובע.

תחליף גלוטן - בקינואה אין גלוטן ולכן היא מתאימה לאלו שאינם אוכלים גלוטן מסיבות שונות ולצליאקים. ניתן להכין באמצעות הקינואה כל דבר שעולה בראשכם, החל מקציצות ולסלטים ועד לתחליפי לחם ללא גלוטן.מקור עשיר בויטמינים ומינרלים - בערך התזונתי של הקינואה נוכל למצוא מגנזיום, אשלגן, ברזל, אבץ, ויטמין E ו B, סידן ועוד... לכן, אכילת קינואה מומלצת לכל הגילאים. כמובן בצורה מתונה כיוון שכל מזון שנוכל לא בצורה מתונה עלול לפגוע בנו.

חלבון - הקינואה היא מקור חלבון זמין ונוח. על כל 100 גרם קינואה יש 4.5 גרם חלבון. אמנם ניתן למצוא מזונות טבעוניים אחרים עם מקור חלבון גבוה יותר אך בנוסף לכך לקינואה יש עוד סגולות כמו 9 חומצות האמינו הקיימות בה.

סיבים תזונתיים - הקינואה עשירה בסיבים תזונתיים, מקור שמאוד נחוץ לנו ואין הרבה אנשים היום שמגיעים למינימום הרצוי של צריכה. תהליך ההכנה של הקינואה מאוד קל ומהיר והיא מספקת לנו כמות נכבדת של סיבים תזונתיים הידועים בתור מוצר בריא שתורם למערכות שונות בגוף, מאזן כולסטרול, סוכר ולחץ דם, מונע מחלות לב ועוד...

ריבופלאבין - בריבופלאבין הנמצא בקינואה יש ויטמין 2B שבין היתר מסייע להתרחבות כלי הדם במוח. הצריכה של ויטמין זה חיונית. לאילו הסובלים מכאבי ראש תמידיים ומיגרנות חוזרות, צריכת הקינואה יכולה לשפר את המצב ואף להבריא אותו.

טובה לסוכרתיים - הקינואה הינה בעלת אינדקס גליקמי נמוך מה שמאפשר לסוכרתיים להנות ממנה. לקינואה יש אינדקס גליקמי שעומד על 53. אכילת קינואה תורמת על איזון הסוכר בגוף.

הכנסה לתפריט היומי ודרכי בישול

כיוון שהקינואה היא מבין הדגנים הכי בריאים שיש היום מומלץ מאוד לשלב אותה בתפריט היומי בצורה מאוזנת. ההכנה של הקינואה לא לוקחת יותר מ 20 דקות. מומלץ להכין כמות גדולה ולשמור במקרר. שטפו את הקינואה במים וסננו, על כל כוס קינואה לא מבושלת הוסיפו שתי כוסות מים, פזרו מעט מלח ותנו לקינואה להתבשל למשך של כ 20 דקות.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS