לאחרונה אנו רואים עניין גובר של אנשים רבים בלימודי רכיבה טיפולית. יש לכך סיבות טובות - רכיבה טיפולית הפכה לטיפול מקובל מאוד הזוכה גם למימון של קופות החולים במקרים מסוימים.

כלים
לימודי רכיבה טיפולית
לימודי רכיבה טיפולית

לא ניתן להתעלם מההצלחה הרבה של הרכיבה הטיפולית בקשת רחבה של בעיות. לימודי רכיבה טיפולית מכשירים את החניכים לטפל באותן הבעיות והאוכלוסיות השונות הסובלות מהן. הטיפולים יכולים להיות טיפולים המסייעים במוגבלויות פיזיות ובעיות בתפקודים המוטוריים; בעיות רגשיות שונות ובעיות תקשורת. ניתן להרחיב הרבה על היכולות והרב תחומיות של הרכיבה הטיפולית, אך הרשו לי להתמקד בלימודי הרכיבה הטיפולית.

בוודאי ברור לכם שרכיבה טיפולית היא לא סתם שילוב של סוסים בטיפול. יש הרבה מאוד תיאוריה מאחורי הרכיבה הטיפולית וזוהי הסיבה מדוע ישנם לימודי רכיבה טיפולית. מי שמכיר סוסים ויודע לרכב, ואולי אף עוסק בזה בצורה מקצועית הוא עדיין לא מוכשר לרכיבה טיפולית. לימודי הרכיבה הטיפולית מחייבם לימוד תאורטי של נושאים רבים הקשורים לתחומי טיפול שונים. הרכיבה הטיפולית משלבת את תחום ההכרות עם הסוס והרכיבה לצד ההכרות עם תחום הטיפול. אם יש לך ידע קודם באחד התחומים זהו יתרון אך אם לא, אל חשש. לימודי רכיבה טיפולית הם לימודים הכוללים את הכול מהייסוד וגם אם אין לכם רקע באף אחד מהתחומים עדיין תוכלו למצוא את מסלול הלימודים המתאים עבורכם.

יתכן שישנם מסלולים שונים, בהתאם לקהלי יעד שונים, ללימודי רכיבה טיפולית. אם נרשמתם, או רוצים להירשם, ללימודי רכיבה טיפולית תצפו ללמוד את הנושאים הבאים במהלך הלימודים: לימודי אנטומיהֿ, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה, אורתופדיה, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז ועוד בעיות שונות. אם תעסקו ברכיבה טיפולית בוודאי תפגשו מקרים שונים של בעיות ולכן חשוב שתלמדו את כל הנושאים. יתכן שמטופל אחד יהיה ילד שעבר חווית התעללות אשר פגעה בעולמו הרגשי ויש להתמודד עם הבעיה באמצעות פסיכולוגיים; לעומתו יש מטופל אחר בעל נכות מולדת הדורשת מכם ידע באנטומיה או אורתופדיה. חשוב גם לזכור שנפש וגוף הם אחד. לא אחת תפגשו מקרים בהם ילדים בעלי ביטחון עצמי נמוך סובלים גם מחולשה פיזית, כמו למשל חגורת כתף חלשה. מסיבה זו חשוב להבין שהטיפול בעזרת הסוס הוא טיפול כולל הנוגע לתחומים רבים גם אם בעקיפין.

בזכות הביקוש הרב, מי שיבחר בלימודי רכיבה טיפולית צפוי למצוא עבודה בקלות בתחום זה. חוות סוסים טיפוליות יש בכל הארץ והביקוש הוא אדיר. כמו כן בזכות הביקוש הגבוה נראה שמדריכי רכיבה טיפולית גם נהנים ממשכורות קבועות. אך ישנו דבר אחד שהוא מעל לכל וזהו הסיפוק האישי. רבים מהאנשים אשר עוסקים ברכיבה טיפולית יספרו לכם על הסיפוק הרב, בעיקר בעבודה עם ילדים. אין דבר יותר מרגש מלראות את סיפורי ההצלחה הרבים המושגים בזכות רכיבה טיפולית על סוסים.

למידע נוסף והרשמה לקורס לימודי רכיבה טיפולית גלשו לאתר המומלץ בקישור הזה.