אתמול (ג') צעדו אלפי חניכי תנועת הנוער עזרא מניצן לאשדוד במסגרת מסע התנועה השנתי שנערך בסימן גוש קטיף. החניכים עברו במהלך המסע תחנות רבות העוסקות בחבל גוש קטיף, תוך כדי פעילויות חווייתיות ערכיות הלוקחות את סיפור גוש קטיף להבנת ההווה והעתיד שלנו במדינת ישראל

שבועות קודם לכן, התארחו כ-50 רכזות מתנועת הנוער יחד עם הנהגת התנועה, במרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון, הפועל ביישוב ניצן זאת במטרה להכיר מקרוב את סיפור גוש קטיף כהכנה למסע.

תנועת הנוער "עזרא" החליטה כי גוש קטיף ישמש כנושא השנתי שלה, מתוך אחריות אותה רואה התנועה ביחס למדינה ולתהליכים העוברים עליה.

כחלק מאחריות זו רואה התנועה בזיכרון העקירה מחבל גוש קטיף נושא חשוב שאסור שיוזנח מהעיסוק הציבורי.

כהכנה לנושא, הגיעו אנשי התנועה למרכז קטיף ליום לימוד וזיכרון ביחס לבניית והטמעת הנושא בתנועה ובכלל הציבור.

אנשי 'עזרא' נפגשו עם הרב יגאל קמינצקי, ושמעו שיחה מפי נשות גוש קטיף. במהלך הסיור צפו בסרטה של נגה כהן, "הקב"ה שם אותנו שם", המספר על פיגוע האוטובוס בכפר דרום בו נפצעו ילדיה ואשר החודש מציינים 12 שנות זיכרון לנפגעים.

הרכזות סיפרו כי הן קיבלו כוחות של עוצמה וגם הבנה על המורכבות הגדולה של העיסוק בסוגיות האלה דווקא מתוך המפגש עם תושבי גוש קטיף. המפגש חיזק את היכולת שלהן להעמיק יותר את התובנה בסוגיות של היחס למדינה ולעם ישראל.

במהלך הביקור קיבלו אנשי הצוות 'ערכת גוש קטיף' הכוללת את מפת גוש קטיף, מידע על החבל וכרזה על המסע כאשר יצאו לשטח אתמול נעזרו בה.

כמו כן, סייעו אנשי מרכז קטיף בבניית תחנות הקליטה בשטח של החניכים.

מנכ"ל מרכז קטיף, מוכי בטר אמר: "אנו שמחים כי תנועת הנוער עזרא החליטה לשים את נושא גוש קטיף כנר לרגליה, ומאמינים כי הסיור במרכז קטיף השריש ברכזות התנועה את התכנים כך שיוכלו להעבירם גם לחניכי התנועה. בדרך זו אנו מאמינים כי מורשת גוש קטיף לא תשכח ותמשיך להיות חלק מן המורשת היהודית".​ *