המוזיאונים ביהודה ושומרון יוצרים תקדים ראשון מסוגו: ברוב של 19 מול שלושה מתנגדים אושר היום בקריאה ראשונה חוק המוזיאונים של ח"כ אורי אריאל. לראשונה הכנסת כופה את משרד הביטחון להחיל החוק הישראלי על יהודה ושומרון, וזאת למרות התנגדותם של נציגי משרד המשפטים ומשרד הביטחון

בדברים שנשא ח"כ אריאל במליאה אמר: "בכל הקשור לאוצרות תרבות, מדינת ישראל הפקירה את יהודה ושומרון ואת תושביהם. הבית הזה נדרש להכריע היום הכרעה חשובה. האם מדינת ישראל היא מדינה שמעניקה תרבות לאזרחיה?. יש בתמיכה בחוק הזה גם הגשמה של מטרה ממטרות הממשלה, או לפחות מטרות הבוחר כשהוא בחר בממשלה הזו – והיא חיזוק ההתיישבות והריבונות הישראלית ביהודה ושומרון".

על פי הצעת החוק יתוקצבו מוזיאונים ביהודה שומרון כפי שנהוג עם שאר מוזיאונים ברחבי ישראל. ביו"ש פזורים כחמישה מוזיאונים, אשר אינם נהנים מתקציב מכוח החוק, משום שהם ביו"ש. כזכור בקריאה טרומית עבר החוק ברוב של 51 בעד מול 9 נגד.

ח"כ אורי אריאל: ״קודם כל זוהי בשורה חשובה. לראשונה מאז מלחמת ששת הימים מחילה כנסת ישראל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. זהו צעד נוסף וחשוב לחיזוק אחיזתנו בארץ ישראל ולא פחות חשוב זהו צעד חשוב לסיום האפליה המתמשכת של תושבי יו״ש. התרבות שייכת לכל אזרחי ישראל וכולם זכאים לתקצוב שווה בלא שיופלו בגלל מקום מגוריהם ואני בטוח שהתמיכה הרחבה שמקבל החוק תבוא לידי ביטוי גם בקריאה שניה ושלישית".